رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سی.ان.جی خراسان رضوی از افزایش ۲۶ درصدی قیمت گاز سی.ان.جی خبر داد و گفت: بیم آن می‌رود که فروش جایگاه‌های سی.ان.جی در خراسان رضوی کمتر شود.

افزایش ۲۶ درصدی قیمت گاز سی.ان.جی

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رضوی‌راد در خصوص مصوبه دولت در تعیین حق‌العمل خدمات جایگاه‌های سوخت در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: قیمت فروش هر متر مکعب از گاز سی.ان.جی از ۴۵۳ تومان در حاضر به ۵۷۰ تومان رسیده است. حق‌العمل جایگاه‌های گاز طبیعی فشرده ۲۲۰ تومان بود که باید به آن ۴۰ درصد اضافه شود. 

وی با بیان اینکه «نکته مهم این است که قیمت فروش نیز افزایش پیدا کرده است»، ادامه داد: ما کاملا مخالف این قضیه هستیم. مشکلی که از ابتدای سال با آن مواجه بوده‌ایم این است که جایگاه‌های گاز طبیعی فشرده یا سی‌ان‌جی بسیار خلوت بود، زیرا بنزین ۳۰۰۰ تومانی باوجود گرانی‌های دیگر رقم بالایی نیست. مسئولین همیشه تنها کارمزد ما را افزایش می‌دادند و قیمت گاز در این چند ساله ثابت بوده است. متاسفانه امسال شاهد افزایش قیمت سی.ان.جی نیز بوده‌ایم. 

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سی.ان.جی خراسان رضوی بیان کرد: در رابطه با جایگاه‌های سی.ان.جی نصف مبلغ فروش حق‌العمل جایگاه داران و باقی آن پول قبض گاز و سهم هدفمندی یارانه‌ها در قالب قبض گاز است که به حساب دولت واریز می‌شود. بنابراین نصف آن مبلغ کارمزد جایگاه‌دار است.

رضوی‌راد تایید کرد: در حال حاضر با این افزایش قیمت حاشیه امنیت سود ما کاهش پیدا کرده است. افزایش قیمت  گاز سی.ان.جی نیز شغل ما را به خطر می‌اندازد. در سال گذشته قیمت هر متر مکعب گاز سی.ان.جی ۴۵۳ تومان بود و از این مقدار ۲۲۲ تومان حق‌العمل جایگاه‌دار و ۲۰۰ تومان سهم دولت بود. درخواست ما این بود که حق‌العمل ما اضافه شود؛ اما نه به قیمت افزایش نرخ سی.ان.جی. در حال حاضر نرخ سی.ان.جی افزایش پیدا کرده است و این باعث کاهش استقبال مردم از گاز سی.ان.جی خواهد شد. 

کاهش ۳۰ درصدی فروش سی.ان.جی در خراسان رضوی 

وی ادامه داد: زمانی که قیمت بنزین افزایش پیدا کرد، فروش سی.ان.جی به جایگاه مطلوب رسید. اگر بخواهیم پایه فروش را آن‌موقع در نظر بگیریم که چندماهی وضعیت فروش به حالت مطلوب رسیده بود، در حال حاضر فروش سی.ان.جی ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

۵۰ درصد ظرفیت جایگاه‌های سی.ان.جی در مشهد کاملا مغفول است

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سی.ان.جی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۵۰ درصد ظرفیت جایگاه‌های سی.ان.جی در مشهد کاملا مغفول است. اگر شب‌ها به جایگاه‌های سی.ان.جی سر بزنید، کاملا خلوت است. 

رضوی‌راد عنوان کرد: هنوز قیمت هر متر مکعب گاز سی ان جی تغییر نکرده و تا قیمت جدید اجرایی شود و تمام تنظیمات دستگاه‌ها تغییر کند، تابع پروسه زمانی است و به سرعت انجام نخواهد شد، اما به طور کلی ۱۱۷ تومان به قیمت سی.ان.جی افزوده شده است.

وی اضافه کرد: قیمت گاز سی.ان.جی ۲۶ درصدافزایش پیدا کرده است و بیم آن می‌رود که فروش جایگاه‌های سی.ان.جی در خراسان رضوی کمتر شود. عدد کارشناسی که انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان با احتساب ریزهزینه‌ها برای افزایش حق‌العمل جایگاه‌دارها داده بود، بالغ بر ۷۰ درصد افزایش بوده است، اما نمی‌دانیم بر چه اساسی این مبلغ را به ۴۵ درصد رسانده‌اند. ما با این قضیه هم کنار آمده‌ایم؛ اما با افزایش قیمت سی.ان.جی فروش آن کم خواهد شد.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سی.ان.جی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با این افزایش قیمت  ما در حال حاضر گرانترین سی.ان.جی دنیا را داریم. افزایش قیمت و به تبع آن کاهش فروش تاثیر بسزایی بر کاهش درآمد جایگاه‌دار خواهد گذاشت. 

وی با اشاره به افزایش مالیات جایگاه‌داران سی.ان.جی از دی ماه سال گذشته که از ۹ درصد به ۱۵ درصد رسیده است، اضافه کرد: ما به عنوان اتحادیه جایگاه‌داران سی.ان.جی به هیچ عنوان موافق افزایش قیمت سی.ان.جی نبوده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.