۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 808747

در سال‌­های اخیر، مؤسسه‌­های بسیاری در زمینه خدمات چاپ و نشر کتاب فعالیت داشته‌­اند

معرفی مجموعه چاپ کتاب نبشته

در سال‌­های اخیر، مؤسسه‌­های بسیاری در زمینه خدمات چاپ و نشر کتاب فعالیت داشته‌­اند و از آن میان مجموعه چاپ کتاب نبشته با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت و همچنین با ۵ سال ارائه خدمات آنلاین، توانسته است به عنوان یک مجموعه پیشرو در این مسیر گام بردارد. در این مطلب قصد داریم با معرفی برخی از خدمات ارائه شده توسط مجموعه چاپ کتاب نبشته، شما عزیزان را در مسیر چاپ نوشته‌­ی خود راهنمایی کنیم و پاسخ مناسبی به سوالات احتمالی شما در این رابطه بدهیم. با ما همراه باشید.

معرفی مختصر مجموعه چاپ کتاب نبشته

مؤسسه نبشته از حدود ۱۰ سال قبل فعالیت خود را با ویرایش، صفحه ‌آرایی و طراحی جلد انواع کتاب آغاز کرد. پس از مدتی مجموعه ما موفق شد با عقد قرارداد با چندین مؤسسه دیگر و همچنین برخی از دانشگاه‌­ها، فعالیت انتشاراتی خود را به تمام حوزه‌های چاپ کتاب، اعم از موارد یاد شده و همچنین اخذ مجوز و چاپ گسترش دهد و در سال ۹۵ با راه­اندازی وبسایت www.nebeshteh.com توانست ارائه خدمات و محاسبه هزینه‌­های چاپ را به صورت آنلاین برای مشتریان خود فراهم آورد. مجموعه چاپ کتاب نبشته در تمامی سال‌­های فعالیت خود و با همکاری شمار زیادی از نویسندگان، مترجمان، مؤسسات و سازمان­‌ها توانسته است ویرایش، صفحه آرایی، طراحی جلد و اخذ مجوز چاپ ببیش از ۱۰۰۰ نسخه کتاب را در کارنامه خود داشته باشد. در برخی موارد تنها یکی از خدمات یاد شده و در برخی دیگر تمامی مراحل توسط مجموعه ما صورت پذیرفته است.

ما تجربه خود را از سال­‌ها فعالیت در حوزه چاپ کتاب، در وبسایت مجموعه گردآوری کرده‌­ایم و در اختیار شما عزیزان قرار داده‌­ایم. به علاوه امکان محاسبه دقیق و به روز هزینه­‌های چاپ را با استفاده از فرم­‌های موجود در وبسایت فراهم کرده‌­ایم تا مشتریان محترم بدون نیاز به تماس با مؤسسه یا حضور در آن‌­جا بتوانند هزینه خدمات مرتبط با چاپ کتاب را محاسبه و مشاهده کنند. همچنین در هر بخش پس از محاسبه، امکان نمایش پیش فاکتور با جزئیات به کاربران فراهم شده است. 

خدمات ارائه شده در مجموعه چاپ کتاب نبشته

ویرایش کتاب

در وبسایت مجموعه سعی کرده‌­‌ایم با ارائه مطالب متعدد و همچنین تصاویر و ویدئوهای آموزشی، بخش‌­هایی از مقدمات ویرایش را برای شما علاقه‌­‌مندان شرح دهیم. برای آموختن فن ویراستاری کتاب نمی‌­توان با بررسی چند ویدئو و تصویر و مطلب آموزشی به ظرایف آن مسلط گشت. با این حال خواندن مطالب مرتبط در وبسایت نبشته برای کسانی که به این فن علاقه‌مند هستند و قصد دارند تا با الفبای این حرفه آشنا شوند یا بخشی از ویرایش متن خود را به عهده بگیرند، می‌تواند مفید باشد.

محاسبه هزینه‌­ها و حق‌الزحمه ویرایش به‌­صورت کلمه‌ای است و با توجه به تنوع موضوع و کیفیت نگارش متن و همچنین توقع صاحب اثر از ویراستار، قیمت‌­ها در بازه‌های متفاوتی تنظیم می‌­شود.­ بنابراین به نظر می­‌رسد طراحی فرم محاسبه هزینه در بخش ویراستاری چندان مفید نباشد. کاربران می‌توانند به منظور بررسی و اطمینان از کیفیت ویراستاری، چند صفحه از اثر خود را به همراه درخواست و توقع خود از ویراستار برای کارشناسان ما ارسال کنند و ویراستاران ما با ویرایش رایگان صفحات یاد شده و سپس اعلام حق‌الزحمه ویرایش کامل متن، در صورت تمایل صاحب اثر همکاری را آغاز کنند.

صفحه‌آرایی کتاب

وبسایت مجموعه نبشته در بخش مرتبط با صفحه بندی، در ابتدا با ارائه مطالب آموزشی سعی  کرده است مقدمات صفحه‌آرایی را به کاربران آموزش دهد. در این بخش به شما کمک می‌­کنیم تا در صورتی که آشنایی حداقلی با نرم­ افزار ورد دارید، بتوانید صفحه آرایی نوشته­‌های خود را انجام دهید. در ادامه مطالب، فرم‌­های مرتبط با محاسبه هزینه صفحه آرایی برای کسانی که تنها نیازمند این خدمت می‌­باشند قرار داده شده است تا بتوانند حق‌الزحمه صفحه‌بندی را از این بخش محاسبه نمایند. کاربران می‌­توانند پس از انتخاب نرم افزار مورد نظر برای صفحه آرایی، با انتخاب ویژگی‌های متن و وارد کردن تعداد صفحات سند خود،  به‌صورت آنلاین و به ‌روز از هزینه­‌های صفحه‌آرایی مطلع شوند. گفتنی است که حق‌الزحمه صفحه ‌بندی بر اساس تعداد صفحات محاسبه می‌شود و تا پایان پروژه نمی‌­توان مقدار مشخصی برای آن در نظر گرفت. بنابراین با کم یا اضافه شدن تعداد صفحات هزینه صفحه آرایی نیز متغیر خواهد بود.

صفحه بندی کتاب - چاپ کتاب نبشته

طراحی جلد کتاب

مجموعه نبشته در وبسایت خود و در بخش خدمات مربوط به طراحی جلد نیز مطالب آموزشی به این منظور قرار داده است تا کاربران در صورت تمایل بتوانند طراحی جلد را نیز با سلیقه خود انجام دهند. با این حال به شما توصیه می‌­کنیم این امر را به طراحان حرفه‌­ای بسپارید. چرا که طرح روی جلد اولین برخورد مخاطب با کتاب و در تصمیم‌گیری افراد برای خرید و مطالعه کتاب شما بسیار تاثیرگذار است. تجربه نشان داده است که یک طراحی جلد قوی توانسته است کتاب را با اقبال بهتری مواجه کند و در مقابل طراحی‌­های ضعیف تاثیر منفی بر درک مخاطب از کتاب گذاشته است و سبب  ­کاهش استقبال از آن گشته است. طراحی جلد در مؤسسه چاپ کتاب نبشته، در هر سطحی و با هر هزینه‌ای بر اساس سلیقه و نظر صاحب اثر انجام می‌پذیرد. 

طراحی جلد کتاب - نشر کتاب نبشته

اخد مجوز چاپ کتاب

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی صدور مجوز چاپ و نشر کتاب است. کتابخانه ملی فیپای کتاب را صادر می‌کند و خانه کتاب نیز با در اختیار قرار دادن شابک به ناشر و در انتها ثبت کتاب در وبگاه خانه کتاب در این فرایند سهیم است. اخذ مجوز چاپ کتاب هزینه‌­ای برای ناشر نخواهد داشت و در واقع نهادهای یادشده بدون دریافت هزینه به این کار مشغول‌ هستند. صدور مجوز کتاب جز تحویل ۳ ـ ۱۰ نسخه از کتاب‌ها به واحدهای واسپاری و اعلام وصول (بسته به تیراژ کتاب)، به صرف هیچ هزینه‌ای نیاز ندارد. طبعا این بخش در مؤسسه چاپ کتاب نبشته بدون دریافت هزینه انجام می‌شود.

نکته‌ای که باید در اخذ مجوز کتاب در نظر داشت، رعایت حقوق دیگر مؤلفان و مترجمان و گردآورندگان کتاب‌هاست. در مؤسسه چاپ کتاب نبشته پیش از عقد قرارداد و پس از آن عنوان و محتوای کتاب، تا جایی که برای این مؤسسه مقدور باشد، بررسی می‌شود و، طبعاً، هر کتابی از نظر این مؤسسه قابلیت انتشار ندارد. جز موارد مرتبط با کپی‌رایت، قوت و ضعف مطالب مندرج در کتاب‌ها هم بررسی می‌شود و تنها آثاری که چاپ آنها به گسترش علم و فرهنگ و ادب کمک کند، فرصت انتشار می‌یابد.  

چاپ کتاب

در وبسایت نبشته به‌منظور محاسبه هزینه آنلاین چاپ کتاب دو فرم در نظر گرفته شده است. فرمی برای محاسبه تمام مراحل بالا و فرم دیگری برای محاسبه هزینه چاپ دیجیتال کتاب. در فرمی که برای تمام مراحل در نظر گرفته شده، تمامی خدمات ذکرشده با اعمال درصدی تخفیف محاسبه گشته تا هزینه تمام ‌شده برای مشتریانی که همه مراحل چاپ کتاب را به ما می‌سپارند، به‌صرفه‌تر باشد. در فرم دیگر، که اغلب مشتریان آن ناشران‌اند، جزئیات کامل چاپ و انتخاب کاغذ و صحافی یک کتاب درج شده است تا مشتریان بتوانند سفارش خود را دقیق و مطابق میلشان ثبت نمایند.

دیگر خدمات

با توجه به نیاز دانشجویان و دانش‌آموزان عزیز و هزینه‌های گزاف تهیه و تکثیر جزوات و دست‌نوشته‌ها، در مجموعه چاپ کتاب نبشته تصمیم گرفته شد، خدماتی هم برای چاپ جزوه در نظر گرفته شود. با تهیه فرمی که در آن بتوان هزینه پرینت جزوات را محاسبه کرد، این خدمات را هم به‌ مجموعه خدمات مجموعه افزوده‌ایم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.