۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 809187

خادمان امامزاده روح الله الحسنی علیه‌السلام در آستانه عید غدیر با تأمین جهیزیه و برپایی مراسم عروسی ساده، هفت زوج جوان را راهی خانه بخت کردند.

جشن عروسی ۷ زوج جوان در یک امامزاده

به گزارش قدس آنلاین، امامزاده‌ها که در سال‌های گذشته میزبان زائران و به ویژه جوانان بودند، این روزها برای پیوند آسمانی دخترها و پسرهای جوان آستین بالا زده و بساط آغاز زندگی مشترک زوج‌های جوان را مهیا می‌کنند.

بر همین اساس، طرح پیوند آسمانی در مناسبت‌های مختلف در امامزاده‌ها اجرا می‌شود. در آستانه عید غدیر و هم‌زمان با دهه ولایت، جشن عروسی هفت زوج جوان در امامزاده روح الله الحسنی علیه‌السلام برگزار شد.

در این مراسم متولیان امامزاده سعی کردند که با ایجاد فضایی مفرح و پهن کردن سفره عقد، جشن عروسی زوج‌های جوان نیازمند را به خوبی برگزار کرده و حتی با تأمین جهیزیه برای آنها، ازدواج آسان را ترویج کنند.

به گفته حجت‌الاسلام حجر رسولی، مدیر امامزاده روح الله الحسنی علیه‌السلام، در سال جاری برای چندین زوج جوان جهیزیه تأمین شد و جوانانی که به دلیل مشکلات مالی هنوز راهی خانه بخت نشده بودند، زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

وی می‌افزاید: در آستانه عید غدیر با کمک خیران برای هفت زوج جوان جهیزیه و وسایل مورد نیاز زندگی ساده را تأمین کردیم و هم‌زمان با میلاد امام هادی علیه‌السلام مراسم عروسی برای آنها در امامزاده برگزار کردیم تا زندگی مشترک خود را آغاز کنند. در این مراسم از ماشین عروس تا آتلیه برای زوج‌ها جوان به صورت رایگان تأمین شد.

 در امامزاده‌ها برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متنوعی اجرایی می‌شود که یکی از این برنامه‌ها، تسهیل ازدواج جوانان با تأمین جهیزیه و برگزاری مراسم عروسی ساده است. بر همین اساس، در کنار تأمین جهیزیه و حتی مراسم عروسی، سعی شده تا به اشتغال جوانان نیز توجه کنند؛ به طوری که در جلسات مختلفی که با حضور خیران و افراد صاحب نظر برگزار می‌شود، اشتغال‌زایی نیز مورد توجه قرار دارد و برخی از جوانان با توجه به توانمندی‌هایی که دارند، به مراکز مختلف معرفی می‌شوند تا مشکل اشتغال جوانان نیز برطرف شود تا زودتر امکان تشکیل زندگی مشترک داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.