مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید گفت: با گذشت یک سال از برگزاری آزمون استخدامی خانواده بنیاد شهید، هنوز پذیرفته شدگان تعیین تکلیف نشده‌اند.

سرانجام استخدام فرزندان شاهد به کجا رسید؟

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسن‌زاده، مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید اظهار کرد: سال گذشته ۹ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در آزمون استخدامی خانواده بنیاد شهید طبق(بند ج، ماده ۸۷) قانون برنامه ششم شرکت کردند. از این تعداد ۵ هزار و ۱۵۵ نفر در مرحله اول قبول و بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر دیگر در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرفته شدند.

وی ادامه داد: ۶ هزار و ۹۶۳ نفر در دو مرحله پذیرفته شده اند تا استخدام رسمی دستگاه‌ها شوند؛ اما پس از گذشت یک سال از زمان آزمون، عدم تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه باعث شده تا این افراد نتوانند مشغول به کار شوند.

این آزمون بر اساس دستور صادره از سوی رئیس جمهور وقت به رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد.

به گفته حسن زاده علت برگزاری این آزمون، تامین اعتبار استخدام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد بوده است.

وی گفت: جای تعجب دارد که چطور این امر تاکنون محقق نشده و اجرای قانونی که هیچ قید و شرطی در آن نیست را به طور کاملا غیر قانونی منوط به مواردی دیگر می‌کند.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این بنیاد در جهت احقاق حقوق ایثارگران به ویژه مشمولان بند(ج) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و پیگیر خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.