دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های با هدف رایزنی با مقامات پاکستانی در راستای تحقق اهداف این سازمان بویژه حل مسئله افغانستان به اسلام آباد سفر کرد.

تلاش دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های برای برقراری رفاه منطقه‌ای

به گزارش قدس آنلاین، ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های برای رایزنی با مقامات پاکستان در زمینه اهداف این سازمان بین المللی در یک سفر سه روزه (۲۱ تا ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۲) دیروز (پنجشنبه) وارد پایتخت این کشور شد.

دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های در جریان این سفر خود با وزرای امورخارجه، بازرگانی، تغییرات آب و هوایی، فناوری اطلاعات و امور دریایی پاکستان دیدار و پیرامون همکاری‌های نزدیک در زمینه‌های تحقق صلح، ثبات و رفاه منطقه‌ای و تقویت روابط سیاسی امنیتی، تجاری و اقتصادی میان اعضای سازمان همکاری شانگ‌های به رایزنی خواهد پرداخت.

منابع خبری افزودند: با توجه به نشست منطقه‌ای افغانستان که قرار است اواخر ماه جاری در تاشکند برگزار شود، مسئله بحران انسانی در افغانستان و راهکارهای حمایت بین المللی از این کشور نیز از دیگر محورهای مورد گفتگوی دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های با مقامات پاکستانی خواهد بود.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: سازمان همکاری شانگ‌های بستر مهمی را برای پاکستان فراهم می‌کند تا پیوندهای ریشه دار و تاریخی خود با کشورهای عضو این سازمان را تقویت کرده و همکاری‌های اقتصادی- اجتماعی را نیز در راستای منافع جمعی و بشری توسعه دهد.

سفر دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های فرصتی را برای پاکستان فراهم می‌کند تا با دبیرخانه سازمان همکاری شانگ‌های همکاری کند و در عین حال چشم انداز و اولویت‌های خود را برای مؤثرتر کردن مکانیسم‌های سازمان همکاری شانگ‌های در پیشبرد اهداف مشترک امنیتی و اقتصادی منطقه‌ای برجسته کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.