به علت افزایش نگرانی ها در مورد کم شدن عرضه پس از اینکه روسیه اعلام کرد عرضه گاز از طریق یک خط لوله بزرگ به اروپا را کاهش می دهد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

قیمت نفت به ۱۰۶.۶۵ دلار در هر بشکه رسید

به گزاش قدس آنلاین، به علت افزایش نگرانی ها در مورد کم شدن عرضه پس از اینکه روسیه اعلام کرد عرضه گاز از طریق یک خط لوله بزرگ به اروپا را کاهش می دهد، قیمت نفت در معاملات امروز برای دومین روز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت یک دلار و ۵۰ سنت افزایش یافت و به ۱۰۶.۶۵ دلار رسید. روز گذشته قیمت نفت برنت ۱.۹ درصد افزایش یافته بود.

هر بشکه نفت خام با یک دلار و ۶۴ سنت افزایش ۹۸.۳۴ دلار معامله شد. WTI دیروز ۲.۱ درصد رشد قیمتی داشت.

روسیه دیروز فشار گازی بر اروپا را بیشتر کرد؛ گازپروم اعلام کرد، عرضه از طریق خط لوله نورد استریم یک به آلمان به تنها ۲۰ درصد ظرفیت این خط لوله کاهش می یابد.

کاهش عرضه روسیه، سبب می شود کشورهای اروپایی نتوانند به هدف خود برای پر کردن ذخایر گاز طبیعی برای دوره زمستان دست یابند. آلمان، بزرگ ترین اقتصاد اروپا با سهمیه بندی گاز در صنعت برای گرم نگه داشتن شهروندان خود در فصل زمستان مواجه است.

این می تواند کاربران نهایی را وادار کند تا گاز خود را با محصولات نفتی، به ویژه گازوئیل، تعویض کنند؛ اما این خطراتی را نیز به همراه دارد زیرا روسیه بیشتر سوخت گازوئیل منطقه را تامین می کند و انتظار می رود قیمت رانندگانی که به سوخت وابسته هستند افزایش یابد.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر بخش تحقیقات نیسان سکیوریتیز گفت: «افزایش قیمت گاز، ناشی از کاهش عرضه روسیه، می تواند بیشتر به تغییر از گاز به نفت خام و  افزایش قیمت ها منجر شود.»

عرضه نفت خام، محصولات نفتی و گاز اروپا به علت تحریم های غرب و اختلال در پرداخت به روسیه از ۲۴ فوریه، مختل شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.