نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از روستاها از آب آشامیدنی برای مصارف دام و کشاورزی استفاده می کنند و سرانه مصرف آب در روستاها بالاتر از شهرهاست.

نماینده مشهد در مجلس: سرانه مصرف آب روستاها بالاست

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز جمعه در آیین افتتاح طرح آبرسانی به روستای "آبشکی" شهرستان مشهد افزود: این در حالی است که در شرایط خشکسالی باید مدیریت مصرف آب در همه حوزه ها رعایت شود.

وی اضافه کرد: باید از مردم عذرخواهی کنیم که با تاخیر از نعمت آب شرب سالم بهره مند می شوند و باید با سرعت این اقدام انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر کشور در سیطره تحریم های ظالمانه نبود، این خدمات رسانی ها خیلی زودتر از این انجام می شد.

پژمانفر اضافه کرد: دشمن همه تلاش خود را برای کمرنگ شدن اسلام به کار گرفته است اما امروز گرایش به اسلام و اهل بیت (ع) در دنیا به شدت رو به رشد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این آیین اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی پیشرفتهای خوبی در چهار دهه اخیر در حوزه های مرتبط حاصل شده است و خدمت رسانی در حوزه های آب، برق و گاز به مردم چندین برابر شده است.

حسین اسماعیلیان با اشاره به محدودیت منابع آبی، افزود: خشکسالی و افت آبهای زیرزمینی در کشور شرایط خاصی را در حوزه آبرسانی رقم زده است و اکنون در شهرستان مشهد، که این شرکت ٢٧٠ روستا را زیر پوشش دارد، ٩٥ روستا در شرایط تنش آبی هستند و با اقدامات ویژه این شرکت تعداد روستاهای درگیر تنش آبی در حال کاهش است.

مدیر منطقه پنج شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: طرح آبرسانی به روستای آبشکی ٢ ماه قبل آغاز شد و برای آن حدود هزار و ٧٠٠ متر شبکه توزیع در روستا اجرا و برای ۶٠ انشعاب روستا شمارشگر نصب شد که گروه خیران نذر آب نیز در این پروژه همکاری کردند.

عباس اسحاقیان افزود: اکنون ٢٧٠ روستای شهرستان مشهد زیر پوشش خدمات آبرسانی این شرکت هستند که ۴٠ روستای دیگر نیز در حال تحویل گیری است.

طرح آبرسانی به روستای آبشکی مشهد، شامل مخزن ۳۰ مترمکعبی، اجرای شبکه توزیع به طول ۲ کیلومتر، ساخت یک باب حوضچه پمپاژ، ایجاد ایستگاه کلرزنی و نصب ۶۵ فقره انشعاب با هزینه کرد یک میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.
همچنین امروز یک حلقه چاه برای تامین آب روستای جعفری مشهد افتتاح شد و یک حلقه چاه نیز در روستای هندل آباد کلنگ زنی شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.