انتشار تصویر ملاقات دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی فوتبال ایران با ریکاردو ساپینتو در ترکیه جنجال بزرگی در محافل فوتبالی ایران به راه انداخت تا یک بار دیگر سرمربی تیم ملی با سؤالات چالشی فراوان کارشناسان و صاحبنظران رو به رو شود!

اسکوچیچ در«قسطنطنیه» دنبال چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، انتشار تصویر ملاقات دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی فوتبال ایران با ریکاردو ساپینتو در ترکیه جنجال بزرگی در محافل فوتبالی ایران به راه انداخت تا یک بار دیگر سرمربی تیم ملی با سؤالات چالشی فراوان کارشناسان و صاحبنظران رو به رو شود!

چالش اصلی و سؤال بزرگ منتقدان این بود که دستاورد سفر سرمربی تیم ملی به ترکیه چه خواهد بود که وی به جای حضور در تهران ترجیح داد به ترکیه برود و شاهد تمرینات تیم های لیگ برتری پیش از شروع فصل باشد؟

بسیاری بر این باورند این سفر نه تنها یک سفر کاری و مأموریتی نیست، بلکه یک سفر سیاحتی و تفریحی برای آقای سرمربی است چون بازیکنانی که در شرایط کنونی در کوران بدنسازی به سر می برند، تا چه حد می توانند رفتارهای تاکتیکی از خود بروز دهند تا سرمربی تیم ملی بتواند به توانمندی آن‌ها پی ببرد. از طرفی معمولاً در این سفرها تیم‌های باشگاهی تلاش می کنند به جای تمرکز بر رفتارهای تاکتیکی به نوعی سیستم مورد نظر خود را برای حضور در مسابقات پیدا کنند به همین دلیل موقعیت بازیکنان در ترکیب را دائماً تغییر می دهند تا به نظریه ایده‌آل خود در سیستم مربیگری دست پیدا کنند.

اتفاقی که به هیچ عنوان با ساختار فنی تیم ملی همخوانی ندارد و به هیچ عنوان نمی تواند ملاک مناسبی برای بررسی عملکرد بازیکنان ملی پوش قرار گیرد اما سرمربی تیم ملی بدون توجه به این اتفاقات و با تکروی‌های منحصر به فرد خود ترجیح داد به ترکیه سفر کند تا به جای گرمای طاقت فرسای تهران در مناطق خوش آب و هوای استانبول به کمپ های تمرینی باشگاه های لیگ برتری سر بزند.

موضوع وقتی جنجالی‌تر می شود که می‌بینیم سرمربی تیم ملی در طول فصل در هیچ یک از تمرینات تیم های باشگاهی در تهران یا شهرستان‌ها حاضر نمی‌شود؛ اما چون در مقطع کنونی آن‌ها در ترکیه کمپ برپا کردند وی به صورت کاملاً خودجوش در کمپ‌های آن‌ها حاضر می شود و با مربیان باشگاهی ملاقات می‌کند و تمرینات بدن سازی آن‌ها را تماشا می‌کند.

فارغ از این مسئله لژیونرهای ایرانی حاضر در لیگ ترکیه نیز در شرایط آماده سازی بدنی تیم های طرف قرارداد خود به سر می برند، از این رو حضور اسکوچیچ در محل تمرین سید مجید حسینی، علی کریمی و یا احتمالاً محمد نادری بازهم سودی برای آن‌ها و شخص خودش ندارد؛ اما با وجود این، آقای سرمربی تور استانبول گردی خود را با این آیتم ها پر کرد تا در کنار حضور در کمپ‌های بدنسازی باشگاه‌های ایرانی به لژیونرهای ایرانی نیز سری بزند تا بتواند برگ گزارش عملکرد سفر خود به ترکیه را پر بار تر کند.

هرچند در حال حاضر میرشاد ماجدی و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تمام حواسشان به انتخابات هشتم شهریورماه و لابی‌های گسترده به منظور موفقیت و کامیابی در این رویداد مهم است، اما باید از آن‌ها پرسید مبنا و اساس سفر اسکوچیچ به ترکیه چه بوده و دستاورد این سفر چندروزه برای فوتبال ایران و تیم ملی چه خواهد بود؟

خبرنگار: سینا حسینی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صابر ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    کی گفته ملاک مناسب برای عملکرد بازیکنان است!! اونم بخاطر یک بازی بعد خودجوش که اینقدر با تاخیر نمی آمد به ترکیه ّ شما تصور کنید خوش گذارانی. به شما چه. سر مربی تیم ملی هر جور که صلاح میدوند عمل می کند دستاورد های سرمربی تیم ملی به خودش مربوطه می خواهید به هر کاری که سر مربی تیم ملی بکنه شک بکنید :)