رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۰ فقره پرونده تخلف مربوط به تصرف اراضی ملی این شهرستان تشکیل و جهت بررسی به مراجع قضایی معرفی شده‌ است.

تشکیل ۴۰ پرونده قضایی به دلیل تصرف اراضی ملی درگز

به گزارش قدس آنلاین، جواد پهلوان‌زاده  اظهار کرد: این شهرستان ۳۶۷ هزار هکتار اراضی دارد که ۲۶۷ هزار هکتار آن را عرصه‌های منابع طبیعی و ملی در بر گرفته که ۱۱۰ هزار هکتار پوشش جنگلی و ۱۷۰ هزار هکتار دیگر مراتع است.

وی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در عرصه‌های طبیعی و ملی شهرستان افزود: این تخلفات شامل گسیل دام غیرمجاز، تخریب، تصرف و برداشت غیراصولی گیاهان دارویی است. حضور افراد سهل‌انگار خطر بزرگی برای نابودی منابع طبیعی به شمار می‌رود.

پهلوان‌زاده بیان کرد: یکی از اقدامات موثر این مدیریت در راستای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و مناطق حاشیه‌ای واگذاری اراضی به بنیاد مسکن جهت رفع کمبود مسکن جوانان روستایی و توسعه روستاها و همچنین افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: به همین منظور از اول انقلاب تاکنون جهت ساخت مسکن و توسعه حریم روستاها بیش از ۳۶۴ هکتار از اراضی منابع ملی که متعلق به دولت بوده، در ۵۵ روستای شهرستان به بنیاد مسکن تحویل شده است.  

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز خاطرنشان کرد: در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و براساس نقشه‌های مصوب طرح هادی ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در ۱۶ روستای شهرستان در حال واگذاری به بنیاد مسکن بوده و به زودی در اختیار متقاضیان واجد شرایط  قرار خواهد گرفت.

شهرستان درگز در نزدیکی مرز ترکمنستان و در فاصله ۲۶۵ کیلومتری مشهد قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.