نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً با دستگاه‌هایی که در حوزه حفاظت محیط زیست کم‌کاری کنند برخورد خواهیم کرد.

محیط زیست متولی حفاظت از کشف رود است

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام و المسلمین پژمان‌فر در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اهمیت حفاظت و صیانت از محیط زیست افزود: قطعاً با دستگاه‌هایی که در حوزه حفاظت محیط زیست کم‌کاری کنند برخورد خواهیم کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص وضعیت کشف‌رود تاکید کرد: متولی امر حفاظت از کشف‌رود حفاظت محیط زیست است و ما به عنوان کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در کنار شما هستیم و برای حل این معضل آماده هر گونه همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست هستیم.

در این دیدار مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره کل و تشریح راهبرد های اولویت دار، خواهان مساعدت نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق اهداف کلان سازمان و حفاظت هر چه بهتر از سرمایه‌های ارزشمند انسانی و طبیعی شد.

مهدی اله‌پور با مؤثر خواندن اقدامات حفاظت محیط زیست در بازدارندگی از تخلفات شکار و صید و آلودگی ها و مشکلات محیط زیستی، خواهان بازنگری در قوانین نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست شد و درخواست کرد تا قدرت نظارتی و ضمانت اجرایی لازم این سازمان جهت حفاظت هر چه بهتر از محیط زیست کشور افزایش یابد.

وی در حوزه کشف‌رود، بهره برداری نا به جا و برداشت های بی رویه آب و کشت و کار و دخالت عوامل انسانی را از مشکلات اصلی این رودخانه عنوان کرد و افزود: تمامی دستگاه های مرتبط با حوزه کشف رود باید به رسالت قانونی خود عمل کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی  همچنین در خصوص آلودگی هوا در شهر مشهد گفت: هر ساله تعداد روزهای آلاینده شهر مشهد افزایش پیدا می کند و اگر دستگاه‌های مسئول در قانون هوای پاک به تکالیف خود عمل نکند، وضعیت آلودگی شهر مشهد در وضعیت خوبی قرار نخواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ درصد مساحت استان تحت مدیریت محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان می باشد، اظهار کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با ۳۰ درصد ظرفیت اداری، اداره می شود و حفاظت و حراست از این عرصه وسیع نشان از غیرت و مسئولیت پذیری همکاران ما در استان دارد.

اله‌پور به پدیده گرد و غبار استان، در ۲ کانون بحرانی که بیشترین مشکلات را در استان بوجود آورده است اشاره و خاطر نشان‌کرد: با توجه به برگزاری سران اجلاس وزیران با دستور رئیس جمهور ارتباط خوبی برای حل این پدیده بوجود آمد و مذاکراتی در این خصوص انجام شد که اتفاقات خوبی را به همراه داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.