اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه روز گذشته دولت با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش‌هایشان پاسخ دادند.

دستور رئیس‌جمهور برای حل مشکل اینترنت

براساس اخبار منتشر شده از سوی دولت، در این جلسه سید ابراهیم رئیسی نیز به برخی مطالبات مردمی اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات با دقت و جدیت مشکلات مخابراتی را پیگیری کند تا خللی در خدمات‌رسانی به مردم و فعالیت کسب‌وکارها و مشاغلی که در بستر فضای مجازی جریان دارد، ایجاد نشود. عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز وقوع دو حادثه را عامل اختلال اینترنت در مشهد و تهران اعلام کرد و توضیح داد: دو حادثه قطع شدن فیبرهای نوری در مشهد و آتش‌ گرفتن حوضچه مخابراتی در خیابان کارگر تهران هر دو به دلیل رعایت نشدن اصول حرفه‌ای توسط اپراتورهای مربوط بوده است.

برای گروسی متأسفم
رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در جمع خبرنگاران در حیاط دولت، در واکنش به اظهارات دبیرکل آژانس انرژی اتمی، گفت: برای ایشان متأسفم؛ زیرا آژانس در تمام فرایندهای ما طبق پادمان حضور و نظارت دارد و عملیات اجرایی ما در حوزه سازمان انرژی اتمی در بخش‌های گوناگونی که به مواد هسته‌ای مرتبط می‌شود، تحت نظارت آژانس بوده، هست و خواهد بود. محمد اسلامی افزود: در اجرای قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها، در پاسخ به این تحریم‌ها گازدهی به سانتریفیوژهای پیشرفته را آغاز کردیم تا نشان دهیم اراده ما اراده مستحکمی است، برای لغو تحریم‌ها از هیچ‌گونه اقدامی که در راستای منافع ملت ایران است، کوتاه نخواهیم آمد.

سیل قابل پیش‌بینی است، اما در حد اندک
رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به پرسشی درباره پیش‌بینی هواشناسی از وقوع سیل اظهار کرد: شرایط تغییر اقلیمی وضعیتی را ایجاد کرده که پیش‌بینی سازمان هواشناسی و دستگاه‌های دیگر خیلی نمی‌تواند دقیق باشد.سلاجقه ادامه داد: اگر دستکاری در طبیعت برمبنای توانمندی‌ها و داشته‌های طبیعی انجام شود، خیلی راحت می‌توانیم مسائلی مثل سیلاب و مخاطرات دیگر را کنترل کنیم. کشور ما از لحاظ ویژگی‌های طبیعی وضعیتی متفاوت دارد.وی افزود: متأسفانه برخی اوقات دنبال کارهای هزینه‌بر می‌رویم که بیشتر به چشم بیاید، اما از کارهایی که هارمونی طبیعت را حفظ می‌کند و خیلی راحت می‌تواند جریان‌های رام نشده را آرام کند، پیگیری نمی‌کنیم.

تعیین  تکلیف رسوب کالا در وزارت اقتصاد 
وزیر اقتصاد نیز درباره تصمیم دولت درباره اصلاح فرایندهای ورود و ایجاد کالاهای رسوبی در بنادر کشور گفت: بخش اعظم کالاهای رسوبی در گمرکات هنوز وجود دارد و  فرایند گمرکی آزادسازی آن‌ها آغاز نشده و کالا رسوب کرده است. سیداحسان خاندوزی ادامه داد: برای اصلاح این فرایند در کمیسیون اقتصادی دولت نشست جامعی برگزار شد. خاندوزی درباره ابلاغ بسته ده گانه بورس گفت: پیام مهم این بسته که در اواخر سال گذشته از سوی معاون اول ابلاغ شد، این نکته بود که با بخش‌های مختلف درگیر بورس دولت عزم بر این است که با مراعات دستورالعمل‌ها بتوانیم بیشترین اطمینان خاطر را برای فعالان بازار سرمایه فراهم کنیم.

۲۶ دستگاه دست‌اندرکار حجاب 
معاون امور زنان رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره اینکه  معاونت زنان برنامه یا فرهنگ سازی برای حجاب زنان دارد، گفت: ما نشست‌هایی را در ارتباط با مسئله حجاب و برنامه‌هایی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم که در آن بسیاری از نظرات تصویب شده است. «انسیه خزعلی» ادامه داد: ۲۶ دستگاه درباره حجاب دست‌اندرکار هستند و ما نقش ستادی و نظارتی داریم. معاون امور زنان رئیس جمهور به ارتقای ساختار مشاوران امور زنان در دولت گریزی زد و گفت: این  موضوع چند ماه پیش در ستاد خانواده تصویب و سپس به بخش‌های مختلف حقوقی، برنامه و بودجه و اداری استخدامی ارسال شد.

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.