سخنگوی دستگاه قضا روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس درباره روند طرح شناسنامه‌دار کردن پرونده‌های راکد اظهار کرد:

تعداد پرونده‌های ورودی نگران‌کننده است

چون ورودی پرونده‌ها به سیستم قضایی توقف ندارد،  ازآنجا که حجم آن نگران‌کننده است پس پرونده‌های معوق هم تمامی ندارد.
وی ادامه داد: برای برطرف کردن یا کاهش این پرونده‌ها مؤلفه‌هایی همچون کاهش ورودی پرونده‌ها و مدیریتشان، تربیت و به‌کارگیری نیروی انسانی متعهد، مؤمن، متخصص و توانا در سیستم قضایی و ارتقای انگیزشی نیروها در نظر گرفته شده است. ستایشی اضافه کرد: در سه سال گذشته در پرونده‌های معوق دادگستری بدون اجرای احکام ۵/۲ درصد کاهش داشته‌ایم.

درخواست تهران برای استرداد اسدالله اسدی
وی با تکذیب خبر استرداد خاوری گفت: درباره مبادله آقای اسدی دستگاه قضایی ایران تأکید دارد به دلیل این فرایند مخدوش و با توجه به موافقت‌نامه تصویب‌شده، استرداد وی باید بدون هیچ قید و شرطی انجام شود. قوه قضائیه مجدانه این موضوع را پیگیری می‌کند. وی با اشاره به پرونده ثبت سفارش بیش از ۶هزارو۸۰۰ خودرو در تبانی شماری از افراد با برخی از کارکنان سازمان تجارت و از طریق جعل داده‌ها در سامانه مربوط، از صدور کیفرخواست برای ۹۹ شخص حقیقی و حقوقی خبر داد و گفت: فرایند دادرسی تا ۱۰ روز آینده در خصوص ارجاع به دادگاه عملی می‌شود. وی در مورد اتهام مهدی میرسلیم تصریح کرد: وی به تحمل پنج سال حبس محکوم‌ و حتی با غیبت چندروزه ایشان در بازگشت از مرخصی هم مطابق ضوابط برخورد شده است.

۷ پرونده وحید اشتری
ستایشی درباره پرونده وحید اشتری با یادآوری اینکه همه ما ملزم به قانون هستیم، گفت: دادنامه اخیر آقای اشتری به دلیل استنکاف ایشان از حضور در دادگاه و معرفی وکیل یا ارائه دفاعیه، غیابی است و می‌تواند واخواهی کند.

خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.