نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: دیوان محاسبات، چشم بیدار مردم در نظارت بر عملکرد نهادها و مدیران مسئول است و این بازرسی می‌تواند راهگشا باشد؛ مشروط بر اینکه به‌موازات کشف فساد و برخورد با مفسدان، بسترهای فسادزا نیز شناسایی و اصلاح شوند.

دیوان محاسبات، چشم بیدار نظارت مردمی بر عملکرد مسئولین/ اصلاح بسترهای فسادزا یک ضرورت راهبردی است

به  گزارش قدس آنلاین و به نقل از دیوان محاسبات خراسان رضوی، مدیرکل  دیوان محاسبات خراسان رضوی ، معاونین و مدیران هیات های حسابرسی  استان با نماینده محترم ولی فقیه در استان خراسان رضوی دیدار کردند.

در این دیدار حضرت آیت الله علم‌ الهدی  ضمن بیان تقدیر و تشکر از همکاری ها و همراهی های دیوان محاسبات با ارکان اجرایی و تصمیم گیری کشور و جهت گیری های دیوان در مردمی شدن، از دیوان به‌عنوان چشم بینای مردم یاد کرده و اظهار امیدواری کردند : دیوان با توسعه نظارت خود بتواند فساد های ساختاری را در دستگاه های اجرایی بخشکاند.

همچنین ایشان از دیوان محاسبات استان خواستند برای تبیین وضعیت شهر مشهد به مسئولین کشور و پیگیری اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری  تلاش کنند  و در پایان   از همکاری دیوان محاسبات در جذب اعتبارات امور مساجد   تشکر کردند.
در ابتدای این دیدار دکتر پری پور مدیر کل دیوان محاسبات  خراسان رضوی  اظهار داشت:  دیوان محاسبات کشور برای تحقق شعار دیوان فنآورانه مردم پایه اقدامات فاخر متعدد و متنوعی انجام داده از جمله: سامانه ۱۹۸، تشکیل یاوران مردمی، هیات اندیشه ورزی، ‌گزارش برنامه ششم توسعه، گزارشات مستمر دو ماهه، تحول در شیوه حسابرسی و هوشمند سازی آن و ارائه گزارش تفریغ بودجه به مجلس شورای اسلامی شش ماه زودتر از موعد مقرر که این خود کمک ویژه ای است به قانون گذار و مجری جهت تصمیم گیری بهتر و اصلاح ساختار بودجه ریزی که همواره دغدغه مقام معظم رهبری بوده است.
وی افزود: دیوان محاسبات در راستای سیاست های پیشگیرانه و کمک به مدیران دولتی در سطوح مختلف، اقدامات ویژه ای را در دور جدید انجام داد که میتوان از آن جمله به موارد ذیل اشاره نمود:‌ ایجاد مجمع مالی اداری وزارت خانه ها،‌ دیدار رئیس کل دیوان با وزرای جدید و بیان چالش ها و فرصت های پیش روی آن ها و ارائه گزارشات تحلیلی به عنوان مرکز پژوهش های دوم مجلس که مورد استقبال ویژه نمایندگان قرار گرفته است.
پری پور  در پایان اشاره داشت:  بازخورد اجرای سیاست های تیم مدیریتی جدید دیوان در دو سال گذشته خروجی های متعددی از جانب مسئولین ارشد نظام از جمله تاییدیه های متعدد کتبی و شفاهی روسای محترم قوای سه گانه، ۳۷۳  تن ازنمایندگان مجلس و به ویژه مقام معظم رهبری داشته که ایشان در دیدار خرداد ماه سال جاری خود با نمایندگان مجلس اظهار داشتند دیوان محاسبات بحمدالله در سالهای اخیر چابک،‌ فعال و خوب شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.