وزیر خارجه چین از دولت بنگلاش برای حمایت دوباره از سیاست های پکن در قبال منطقه تایوان تشکر کرد.

قدردانی پکن از حمایت قاطع بنگلادش از سیاست چین واحد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه چین از دولت بنگلادش بابت حمایت از سیاست چین واحد قدردانی کرد.

در بحبوحه تشدید تنش‌های میان آمریکا و چین بر سر تایوان، «وانگ یی» روز یکشنبه از بنگلادش به دلیل تکرار موضع قاطع خود در مورد سیاست چین واحد تشکر کرد.

وزیر خارجه چین روز یکشنبه و در جریان گفتگوهای دوجانبه روز یکشنبه با «ابوالکلام عبدالمومن» وزیر امور خارجه بنگلادش، تاکید کرد چین خواهان بودن بنگلادش در کنار خود است.

وزیر خارجه بنگلاش نیز در این دیدار تاکید کرد که بنگلادش تا حد زیادی از آنچه در اطراف تایوان رخ می‌دهد، مطلع است. چین سیاست خاص خود را دارد.

این مقام بنگلادش افزود: در حالی که ما موضع خود را در باره سیاست چین واحد تکرار کردیم، [وزیر خارجه چین] از بنگلادش تشکر و قدردانی کرد.

وی به نقل از همتای چینی خود گفت که دولت پکن در تلاش است تا چالش‌های داخلی میانمار را کاهش دهد. نه تنها بنگلادش، بلکه سایر کشورها نیز در این زمینه با مشکل مواجه هستند.

در جریان سفر وزیر خارجه چین به بنگلادش دو کشور چهار یادداشت تفاهم را به امضا رساندند. همچنین توافقنامه‌هایی در موضوع مدیریت بلایا تا علوم دریایی به توافق و امضا دو طرف رسید.

با سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تنش‌های موجود در روابط این کشور با چین به اوج خود رسیده است. چین نانسی پلوسی را به فهرست تحریم‌های خود افزود و آمریکا نیز به بهانه تشدید حضور نظامی پکن در منطقه تایوان، سفیر چین در واشنگتن را احضار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.