چند روز پیش بود که حساسیت اینستاگرام نسبت به اعتراض به رژیم صهیونیست، به تعطیل کردن صفحه میثم مطیعی از مداحان اهل بیت انجامید. این در حالی است که این شبکه اجتماعی در روزها و ساعت‌های حملات اسرائیل به غزه، در همسویی با رژیم صهیونیستی، تصاویر کشته‌شدگان و زخمی‌های این تهاجم را سانسور می‌کرد. انتشار تصاویر کودکان شهید غزه با برچسب حساسیت‌برانگیز از سوی اینستاگرام صرفا با این هدف با سانسور مواجه می‌شود که جنایات اسرائیلی‌ها در افکار عمومی منتشر نشود.

سانسور ترور به نفع تروریست‌ها

به گزارش قدس آنلاین، پیش‌تر این رفتار از سوی این شبکه اجتماعی در واکنش‌های چندده میلیونی کاربران پس از شهادت سردار دل‌ها، حاج‌قاسم سلیمانی اتفاق افتاد. این رویکرد و رفتار که گویی حد یقفی بر آن نیست، یک‌طرفه و بی‌توجه به حقوق میلیون‌ها کاربر ادامه پیدا می‌کند. در نتیجه ۲ ظلم اتفاق می‌افتد؛ اول آنچه در واقعیت روی داده و دوم سانسوری که اجازه نمی‌دهد واقعیت برای بسیاری از مخاطبان آشکار شود.

* مسدود شدن صفحه میثم مطیعی

شب چهارم محرم، رجزی با عنوان «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر» در هیأت آیین حسینی توسط میثم مطیعی خوانده شد.

این رجز که با محوریت تجدید بیعت‌ محور مقاومت و نابودی رژیم صهیونیستی توسط ۲ شاعر انقلابی محمدمهدی سیار و نور املی از لبنان سروده شده بود، باز هم اینستاگرام را عصبانی کرد و اینستاگرام برای چندمین بار، صفحه میثم مطیعی را مسدود کرد.

میثم مطیعی ۲ صفحه در اینستاگرام به نشانی MeysamMotiee و MeysamMotiee_official داشت که اولی با بیش از یک میلیون دنبال‌کننده و دیگری با حدود ۳۰۰ هزار دنبال‌کننده توسط اینستاگرام مسدود شد.

در پی این اقدام اینستاگرام و محدود شدن دسترسی مطیعی به فضای مجازی برای انتشار محتوا، حاج‌مهدی رسولی، مداح اهل بیت در صفحه شخصی خود در توئیتر با دعوت دیگران به حمایت از مطیعی، پویش «صدای میثم مطیعی هستیم» را به راه انداخت.

در این پویش مخاطبان و کاربران فضای مجازی، حال که میثم مطیعی در اینستاگرام صفحه‌ای برای انتشار آثارش ندارد، آثار او را با هشتگ «صدای میثم مطیعی هستیم» بازنشر دادند.

بسیاری از چهره‌های مطرح شبکه‌های اجتماعی نیز به حمایت از این مداح اهل بیت پرداختند. رفتار خصمانه اینستاگرام در واکنش به اشعار این مداح اهل بیت به نحوی است که به راحتی می‌توان عقبه اسرائیلی این شبکه اجتماعی را در پس این واکنش‌ها یافت. در پی این واکنش اینستاگرام، شبکه ۳ در بخش‌های مختلف مداحی میثم مطیعی که با استقبال مخاطبان مواجه شده را بازپخش کرد.

شبکه ۳ اعلام کرد بعد از انتشار قطعه «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر» و استقبال کاربران فضای مجازی از این اثر، اینستاگرام تمام صفحات مربوط به میثم مطیعی را مسدود کرده است.

در واکنش به این اقدام خصمانه آمریکا، قطعه «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر» توسط شبکه ۳ سیما پخش می‌شود.

این اثر انقلابی به مدت ۵ شب هر روز حدود ساعت ۲۱:۲۵ دقیقه روی آنتن شبکه ۳ سیما رفت.

خود مطیعی نیز در مراسم عزاداری روز عاشورا در تهران و در میدان شهید طهرانی‌مقدم با خواندن نوحه‌ای که مضامین انقلابی داشت و از همراهی و غمخواری با مردم و کودکان شهید غزه حکایت می‌کرد، بیش از پیش محتوای شعری که توسط اینستاگرام سانسور شد را یادآوری کرد.

در بخشی از شعری که میثم مطیعی خوانده و محمدمهدی سیار آن را سروده، اینطور آمده است:

می‌آید از هر سو فریاد بیداران

نسل سلیمانی شد راهی میدان

تا بگذرد از جان در راه این پیمان

این نغمه آزادگان هر جای این دنیاست

آماده‌باش فاتحان مسجدالاقصی است

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

فریاد ما توفان، فریاد ما غوغاست

فریاد ما آتش بر کاخ آمریکاست

پیروز میدانیم دست خدا با ماست

ما لشکر صبحیم و کی ترسی ز شب داریم

ما مژده ان معی ربی به لب داریم

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

با شور یا حیدر، خونخواه یارانیم

ما سیلی غیرت، شمشیر برانیم

بر عمر اسرائیل، ما حکم پایانیم

تنها مقر دشمنان قبر است و تابوت است

تکبیر ما تیر خلاص ظلم و طاغوت است

الله اکبر، خامنه‌ای رهبر

مواجهه خصمانه اینستاگرام با جریانات ضدرژیم صهیونیستی البته مسبوق به سابقه است. پیش‌تر سانسور تصاویر مربوط به سردار دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی نیز از سوی این شبکه اجتماعی با اعتراضات بسیار مواجه شده بود. شهید سلیمانی که از سوی گروه‌های مقاومت به شهیدالقدس شناخته می‌شود، توسط آمریکای جنایتکار در فرودگاه بغداد ترور شد و به شهادت رسید. اینستاگرام اما در اقدامی بی‌سابقه با حمایت از تروریسم، تصاویر شهید و کسی که مورد ترور قرار گرفته را سانسور کرد و این سانسور همچنان ادامه دارد. این روزها و با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه نیز اینستاگرام به جای سانسور تروریست‌ها، به سانسور کودکان شهید غزه مشغول است.

* ممنوعیت باز نشر تصویر شهید ۵ ساله فلسطینی

شبکه اجتماعی اینستاگرام در همسویی کامل با رژیم صهیونیستی، بازنشر عکس شهید ۵ ساله فلسطینی «آلاء قدوم» را که در حملات این رژیم به نوار غزه به شهادت رسیده بود ممنوع کرد. این اقدام اینستاگرام با اعتراض و انتقادات وسیع فعالان و مدافعان حقوق فلسطینیان مواجه شد.

لو کی، فعال مشهور بریتانیایی در توئیتی نوشت: اینستاگرام استوری‌ام درباره شهادت این کودک را حذف کرده و مدعی شده انتشار این استوری ناقض دستورالعمل‌های ناظر بر فعالیت سازمان‌های خطرناک و خشونت‌طلب است!

لو کی افشا کرد: امی پالمور، ناظر پیشین اسرائیل یکی از اعضای هیأت نظارت بر محتوای «اینستاگرام» و «فیس‌بوک» است.

این نخستین‌ بار نیست که اینستاگرام به سانسور مطالب درباره مساله فلسطین متهم می‌شود.

فیس‌بوک و اینستاگرام سال گذشته نیز رویکرد مشابهی در پیش گرفتند. این ۲ شبکه در پی موج خشونت‌ها در قدس و غزه به دنبال اقدام نیروهای اشغالگر در اجبار ساکنان «شیخ جراح» به تخلیه منازل خود و دایر کردن شهرک‌های صهیونیست‌نشین در قدس شرقی، حمله به مسجدالاقصی، بمباران کرانه باختری و غزه توسط رژیم صهیونیستی و کشته شدن ۱۲۰ نفر از جمله ۲۰ کودک، با حذف پست‌های حامیان فلسطین و مستندات جنایات صهیونیست‌ها، مدعی شدند این کار را برای جلوگیری از نفرت‌افکنی علیه یهودیان! انجام داده‌اند.

منبع: وطن امروز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.