در چارچوب هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس که خانه تکانی عظیمی در نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر داشته، باید از ساعت ۱۹ امروز به مصاف ذوب‌آهن و مهدی تارتار برود.

خواب‌های جدید یحیی برای قهرمانی

آخرین دیدار دو تیم در اصفهان با تساوی یک بر یک به پایان رسید و پرسپولیس را از قهرمانی دور کرد. حالا در روزی که وحید امیری به دلیل مصدومیت و لوکادیا، به دلیل عقد دیرهنگام قرارداد با سرخپوشان غایب خواهند بود، باید منتظر ماند و دید تیم یحیی گل‌محمدی برای قهرمانی استارت می‌زند یا نه؟
مهم‌ترین چهره این بازی، اما اسدبیگی است که پرسپولیس در نقل و انتقالات از ذوب خرید، اما اصفهانی‌ها معتقدند قرارداد وی با سرخپوشان قانونی نیست و شکایت کرده‌اند. بعید است گل محمدی با توجه به آمادگی بازیکنانی مثل کامیابی‌نیا و سرلک ریسک کند و به اسدبیگی بازی بدهد.در مورد پرسپولیس نکته مهم نبود مهاجم ششدانگ در این بازی است. عبدی تازه به تمرینات برگشته و پاکدل آماده نیست. تمیروف هم احتمالاً تنها گزینه یحیی برای نوک خط‌حمله است. در چنین اوضاعی با توجه به دست پر پرسپولیس در منطقه میانی این احتمال می رود که مهدی ترابی یک خط جلوتر برود و کنار تمیروف بازی کند. با داشتن صادقی، نعمتی، رفیعی و حتی عالیشاه یحیی تا اطلاع ثانوی می تواند روی گلزنی ترابی حساب کند.پرسپولیس در شرایطی به مصاف ذوب آهن خواهد رفت که مرتضی پورعلی‌گنجی را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت تا یحیی گل‌محمدی از بین فرشاد فرجی، علی نعمتی و گئورگی گولسیانی، دو بازیکن را انتخاب کند.در آخرین دیدار دوستانه سرخپوشان برابر سایپا، علی نعمتی و گئورگی گولسیانی زوج خط دفاعی تیم اصلی را تشکیل دادند و فرجی و پورعلی‌گنجی در تیم ذخیره‌ها مقابل خیبر به میدان رفتند تا به این ترتیب شانس نعمتی برای ترکیب اصلی بیشتر است. در چپ و راست هم اسماعیلی فر و فرجی به میدان می روند. آنچه در بازی امروز حائز اهمیت است اینکه باید ببینیم جذب مربیان خارجی در بدنه کادرفنی توانسته تأثیر مثبتی بر تیم داشته باشد یا خیر؟چرا که همزمان با خانه تکانی در مستطیل سبز آن‌ها کادرفنی خود را هم نونوار کرده‌اند.
ذوب آهن که جزو چهار تیمی محسوب می‌شود که در تمام ادوار لیگ برتر حضور مداوم داشته است، سعی می‌کند همچون لیگ ۲۱، رتبه‌ای یک‌رقمی در جدول رده‌بندی بدست بیاورد. آن‌ها در سال گذشته پس از دو فصل جنگیدن برای بقا و حضور در انتهای جدول، توانستند رتبه مناسبی را تصاحب کنند و در نهایت با کسب ۳۷ امتیاز رتبه هفتم را کسب کردند. البته با توجه به عمق ترکیب این تیم در مقایسه با سایر تیم‌های متمول لیگ، بعید به نظر می‌رسد که این تیم بتواند در میان ۶ تیم نخست لیگ برتر قرار بگیرد و تکرار رتبه فصل قبل برای این تیم قطعاً یک موفقیت محسوب می‌شود. تارتار در فصل گذشته اغلب تیمش را با آرایش ۲-۵-۳ و گاهی هم با آرایش ۱-۳-۲-۴ راهی میدان می‌کرد و احتمالاً در این بازی هم با توجه به حریف قدرتمندش، با آرایش ۲-۵-۳ که در اکثر دقایق بازی به ۲-۳-۵ تبدیل می‌شود، تیمش را راهی میدان خواهد کرد.

شنبه ۲۲ مرداد
ذوب آهن-پرسپولیس / ۱۹:۰۰
فولاد-صنعت نفت آبادان / ۲۰:۳۰
گل گهرسیرجان-تراکتور/ ۲۰:۳۰

خبرنگار: جواد رستم‌زاده

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.