عضو سابق کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: اگر تیم‌های ایرانی برای حضور در لیگ مجوز ملی نگیرند، سال آینده هم باشگاه‌های کشورمان از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته می‌شوند.

باشگاه‌ها مجوز ملی نگیرند، سال آینده هم از آسیا حذف می‌شویم

به گزارش قدس آنلاین، کاظم اولیایی، عضو سابق کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای روز شنبه درباره شائبه‌هایی که درباره تعلیق لیگ ایران و عدم حضو تیم‌های ایرانی در رقابت‌های سال آینده لیگ قهرمانان وجود دارد، اظهار کرد: کمیته بدوی و تجدیدنظر مجوز حضور باشگاه‌ها در لیگ را بر اساس ماده ۵۸ اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، صادر می‌کند و تیم‌های حاضر در لیگ داخلی برای حضور در مسابقات فصل جدید باید از این کمیته مجوز بگیرند، مجوزی که به آن «مجوز ملی» می‌گویند؛ اما مرکزی برای صدور آن نیست و کمیته مورد نظر تعلیق شده است.

وی افزود: به همین دلیل همان طور که سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ هشدار داد، با توجه به اینکه تیم‌ها مجوز ملی ندارند، ممکن است لیگ ایران توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا تعلیق شود و نتایج آن توسط AFC پذیرفته نشود.

اولیایی تاکید کرد: با توجه به این شرایط همان طور که سال گذشته اجازه شرکت به سه تیم ما برای حضور در آسیا را ندادند، احتمال دارد که برای لیگ قهرمانان سال آینده هم به هیچ باشگاه ایرانی مجوز حضور در آسیا داده نشود.

عضو سابق کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای خاطرنشان کرد: وقتی لیگ ایران طبق ضوابط برگزار نشود و کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را به رسمیت نشناسد، مجوز حضور در مسابقات آسیایی را هم نمی‌دهد. به همین خاطر تیم‌ها باید برای فصل جدید مجوز ملی بگیرند، اگر چه کمیته صدور مجوز حرفه‌ای که با توجه به مشکلاتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا اشاره کرده، تعلیق شده است، اما باید با برطرف کردن این نواقص، کمیته رفع تعلیق شود تا مشکلی فوتبال ایران را تهدید نکند.

عضو سابق کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای درباره شرایط تیم‌های ایرانی برای فصل آینده، گفت: تیم‌هایی که در مسابقات رسمی فدراسیون شرکت می‌کنند باید استانداردهایی را داشته باشند. این استانداردها را کمیته مجوز حضور در مسابقات بر اساس ماده ۵۸ تعیین می‌کند.

وی افزود: در شروع لیگ برتر همه باشگاه‌های ما باید مجوز ملی داشته باشند. تیم‌هایی می‌توانند در لیگ برتر، دسته اول و حتی دسته دوم شرکت کنند که مجوز شرکت در لیگ را با توجه آیتم‌هایی که مشخص شده، داشته باشند، البته مجوز هر لیگ متفاوت است.

اولیایی درباره عملکرد کمیته بدوی در سال گذشته و دلایل مجوز نگرفتن سه تیم ایرانی، تصریح کرد: کمیته بدوی مدارک ارسالی باشگاه‌ها را کنترل و راستی‌آزمایی می‌کند که پس از بارگذاری در سایت مشکل نداشته باشند. سال گذشته مدارک ارسالی سه تیم را در یک صورت جلسه ۵ نفره که امضا کردیم، به صورت کامل رد کردیم و آن را نپذیرفتیم و مدارک را که بعضی‌شان جعلی بود، به باشگاه‌ها بازگشت دادیم.

وی به یک نمونه از این مدارک جعلی اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه زمانی که پنجره نقل و انتقالات باشگاه بسته بود، تراز مالی باشگاه را سودآور اعلام کرده بودند، که ما آن را به اتفاق رد کردیم و مچ‌شان را گرفتیم. این در حالی است که وقتی تزار سودآور اعلام می‌شود که هیچ بدهی ندارد؛ اما تیمی که با توجه شکایات اجازه جذب بازیکن ندارد، نشان می‌دهد که بدهی دارد و تراز آن مثبت نیست.

اولیایی افزود: تهیه تراز مالی فرایندی دارد، وقتی یک تراز تهیه می‌شود، اعضای هئیت مدیره و بعد حسابرس قانونی آن را امضا می‌کند؛ اما ترازی که یکی از باشگاه ارائه کرده بود، نه حسابرس آن را امضا کرده بود و نه هئیت مدیره آن را قبول داشت. این نشان می‌داد که تراز مالی اشکال است.

عضو سابق کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال درباره اینکه پس چرا مدارک به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد تا تیم‌های ایرانی مجوز نگیرند، گفت: پس از رد مدارک در کمیته بدوی، اینکه چه اتفاقی در کمیته استیناف برای مدارک افتاد، اطلاعی ندارم. اینکه چه مدارکی ارسال شده و چه مدارکی ارسال نشده را نمی دانم و اعضای استیناف باید پاسخ دهند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.