مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی می‌گوید: به جز دریافت هزینه بیمه و خرید کتاب، مدرسه‌های دولتی حق دریافت هیچ پولی از اولیا برای نام‌نویسی دانش‌آموزان ندارند.

پایان نام‌نویسی پولی مدارس دولتی از سال آینده

سیدامیر شوشتری در واکنش به پرسش قدس در نشستی با رسانه‌های خبری در خصوص دریافت پول از اولیای دانش‌آموزان برای نام‌نویسی در مدرسه‌های دولتی و برنامه آموزش و پرورش برای مقابله با این موضوع گفت: به طور قطع گرفتن پول در شروع مدرسه‌ها و زمان نام‌نویسی و منوط کردن نام‌نویسی در مدارس دولتی به پرداخت هزینه از طرف اولیا ممنوع بوده و هست و اینکه اولیا را مجبور به پرداخت مبالغی در قبال ثبت نام فرزندانشان کنیم غیرقانونی است اما اولیا چنانچه تمایلی به مشارکت داشته باشند از این موضوع استقبال می‌شود.

۱۴۰۲ هیچ مدرسه‌ای از اولیا در زمان نام‌نویسی پول نخواهد گرفت
وی همچنین در مواجهه با این موضوع که سال‌های گذشته نیز این موضوع از سوی مدیران آموزش و پرورش مطرح شده اما در عمل بسیاری از مدارس در قبال نام‌نویسی از مردم پول گرفته‌اند اظهار کرد: قبول دارم که این تناقض وجود داشته و ما نیز تا به امروز نتوانسته‌ایم این موضوع را برطرف کنیم با اینکه هشت مرحله پایش و بازرسی در مدارس انجام شده است اما وعده می‌دهیم سال آینده در زمان نام‌نویسی هیچ پولی جز هزینه‌های کتاب و بیمه از اولیا گرفته نشود.

پایان عمر مدرسه‌های کانکسی استان از ۱۴۰۲
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین در خصوص آخرین وضعیت مدارس کانکسی بیان کرد: در کل استان مدارسی که از کانکس استفاده می‌کنند ۳۰۰ کانکس وجود دارد که تا ۱۴۰۲ موظفیم کانکس‌ها را از مدارس جمع‌آوری کنیم که این مهم نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار است که این مبلغ با احتساب پروژه‌های نیمه‌تمام به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
شوشتری در مورد ساماندهی سرویس مدارس در آستانه سال جدید تحصیلی نیز گفت: کارگروه مربوط به ساماندهی سرویس مدارس تشکیل شده و پس از جلسات متعددی که برگزار شده افزایش تا ۳۰ درصد هزینه‌های سرویس را مدنظر قرار دادند که تا اول شهریور نرخ‌ها و شرایط را اعلام خواهیم کرد.
وی در خصوص تعداد بازماندگان از تحصیل در استان اظهار کرد: متأسفانه تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه در یکی دو سال اخیر با توجه به شیوع کرونا به ۱۲۰ هزار نفر رسیده بود که ما تنها توانستیم ۱۰ درصد از آن‌ها را جذب کنیم و به تحصیل بازگردانیم.

امکان شروع سال تحصیلی مدارس مشهد از ششم مهر
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی درباره زمان بازگشایی مدارس استان برای سال تحصیلی جدید با توجه به همزمانی با روزهای پایانی ماه صفر به ویژه در مشهد گفت: شروع سال تحصیلی قطعاً از ابتدای مهر خواهد بود اما با وجود همزمانی این موضوع با روزهای پایانی صفر در نظر داریم اگر چنانچه شورای آموزش و پرورش موافقت کند با توجه به تعطیلاتی که در ابتدای سال تحصیلی هست در مشهد مدارس از ششم مهر شروع به کار کنند.
شوشتری همچنین با اشاره به مشکلات بعضی از اداره‌ها و نهادها برای صدور مجوزها از جمله آب، برق، گاز و سایر موارد اینچنینی بیان کرد: به طور مثال یک مجتمع خیرساز ۵۰کلاسه برای یک کنتور گاز هنوز نتوانسته مجوز افتتاح بگیرد، با وجود اینکه ما کمک کردیم اما باز هم نشده است از این دست موضوعات متعدد داریم که امیدواریم در آستانه سال جدید حل شود.
صفدر سلطانی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با بیان اینکه تمامی مدارس استان آمادگی بازگشایی در ابتدای سال تحصیلی را دارند و تمامی تمهیدات بهداشتی برای آغاز به کار آن‌ها اندیشیده شده است گفت: ما در سال جاری میزبان رقابت‌های کشوری مختلفی در مشهد بودیم که پس از شیوع کرونا از جمله رویدادهای مهم در حوزه ورزش بود که در ۱۷رشته ورزشی با حضور ۴۹۰تیم ورزشی و ۵هزار و ۲۰۰ ورزشکار برگزار شد.
وی همچنین اظهار کرد: در هفته دولت ۵۰زمین چمن مصنوعی به سرانه ورزشی استان اضافه خواهد شد که با ۱۵ زمینی که ابتدای مهر ماه تحویل می‌شود این تعداد به ۶۵ زمین چمن مصنوعی افزایش خواهد یافت.
مدیر مدارس استثنایی خراسان رضوی نیز از برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان استثنایی کشور از ۲۴ مهر تا ۴ شهریور خبر داد.
روحانی همچنین به آمادگی مدارس استثنایی استان برای میزبانی مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشور اشاره کرد و افزود: این رقابت‌ها با حضور منتخبان کشوری از پنجم تا بیست و چهارم شهریور در مشهد برگزار خواهد شد.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.