رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در تشریح نشست امروز این کمیسیون که با حضور وزیر صمت برگزار شد، گفت: در این جلسه مصوب شد انتخابات کلیه اصناف و اتحادیه‌های سراسر کشور براساس قانون مصوب مجلس حداکثر تا ۲۸ شهریورماه برگزار شود.

 انتخابات تمامی اصناف و اتحادیه‌ها حداکثر تا ۲۸ شهریور برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در تشریح نشست امروز این کمیسیون که با حضور وزیر صمت برگزار شد، گفت: امروز در سه موضوع دستور کار داشتیم؛ یکی در رابطه با موضوع اسقاط خودرو بود؛ طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه و بودجه، ۱۰ درصد از خودروهای قرعه کشی در سامانه باید برای کسانی که خودروی اسقاطی دارند، عرضه شود.

وی افزود: ما پیگیر این مسئله بودیم و ۲ بار قرعه کشی انجام شد که این ۱۰ درصد اعمال نشد؛ مسئولان وعده دادند که در قرعه کشی های بعدی حتما این کار را انجام بدهند و ۱۰ درصد از کسانی که خودروی فرسوده دارند، با لیست مجزایی در قرعه کشی شرکت کنند و بر اساس اسقاط خودروشان می توانند از خودروهای قرعه کشی استفاده کنند.

پژمانفر با بیان اینکه موضوع دوم جلسه امروز درباره انتخابات اصناف بود، اظهار کرد: تعدادی از این انتخابات برگزار شده و تعدادی هنوز برگزار نشده و به تاخیر افتاده است. موضوع انتخابات اصناف یکی از مسایل مهمی بوده که به بهانه های مختلف، در انجام آن تاخیر به وجود آمده است و آقای وزیر صنعت امروز در این باره توضیحاتی ارائه دادند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: مسئله سوم جلسه امروز، مابه تفاوت بین قیمت ها با توجه به تغییر نرخ ارز بود که این کالاها رقم قابل توجهی نسبت به گذشته تغییر قیمت داشته است. ما باید بررسی کنیم که آیا این مابه التفاوت به بیت المال برگشته است یا خیر. آقای وزیر صمت درباره نحوه برگشت آن و محاسبات این قضیه توضیحاتی دادند که ان‌شاءالله در ۲ هفته آینده گزارش کامل آن را از طریق وزارتخانه خواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.