مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: سرای محله "کن" در منطقه ۵ تهران مقصد تیم سیار اهدای خون بود تا مردم این محله در قالب پویش اهدای خون یکشنبه های محله محور به یاری بیماران بشتابند.

پویش یکشنبه‌های اهدای خون، این بار به محله «کن» رسید

به گزارش قدس آنلاین، پویش «یکشنبه های اهدا خون» از دی ماه سال گذشته در محلات پایتخت از محله شهید باقری منطقه ۲۲ با تاکید بر نقش مهم کانون‌های اهدای خون در محلات و پررنگ شدن حضور شهروندان در زمینه اهدای خون آغاز به کار کرد.

ادامه اجرای طرح های محله محور برای بالابردن شاخص های اهدای خون اهمیت فراوان دارد، چراکه سن جمعیت در کشور ما بالا رفته است و نیازمند حضور بیشتر جوانان و بانوان در جمع اهداکنندگان خون هستیم و از سویی هم جمعیت سالمندنیازی بیشتری به دریافت خون و فرآورده های آن دارند.

پویش یکشنبه های اهدا خون این ایثار حیات بخش در سطح محلات با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران و اداره کل انتقال خون استان تهران به اجرا در می آید تا شرایطی فراهم شود داوطلبان اهدای خون در هر محله ای که ساکن هستند به آسانی بتوانند خون اهدا کنند، طرحی که بی شک نتایج اثرگذاری برای تبدیل شدن به الگوی مناسبی برای کل کشور در پی خواهد داشت.

همراهی مردم محله کن با پویش اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: سرای محله کن در منطقه ۵ تهران مقصد تیم سیار اهدای خون بود تا مردم این محله در قالب پویش اهدای خون یکشنبه های محله محور به یاری بیماران بشتابند.

محمدرضا مهدی زاده با اشاره به استمرار حضور تیم سیار اهدای خون در محلات مختلف تهران با هدف دسترسی سریع و آسان مردم برای انجام این کار خیرخواهانه، افزود: ۷۴ نفر از مردم محله کن برای مشارکت در نجات جان بیماران نیازمند به خون در محل استقرار تیم سیار اهدای خون حاضر شدند که از این میان، ۴۳ نفر موفق به انجام این کار نجات بخش شدند.

وی ادامه داد: از جمع اهداکنندگان خون در محله کن، ۶ نفر از اهداکنندگان مستمر، ۲۶ نفر از اهداکنندگان با سابقه و ۱۱ نفر نیز برای اولین بار نام خود را به عنوان اهداکننده خون ثبت کردند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: پویش یکشنبه های محله محور توانسته است یک فرصتی را برای داوطلبان اهدای خون ایجاد کند که در نزدیکی محل زندگی و یا محل کار، بتوانند این حرکت نجات بخش را انجام دهند و امیدواریم بتوانیم با استمرار این پویش شاهد همراهی و همدلی مردم به ویژه بانوان و جوانان تهرانی با فرهنگ اهدای خون باشیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.