بخش عمده ای از اهالی فوتبال معتقدند سرمربی کنونی تیم ملی رنگ مسابقات جام جهانی را نخواهد دید و پس از برگزاری انتخابات آتی فدراسیون فوتبال سرنوشت نیمکت تیم ملی دچار تغییر خواهد شد.

سایه «مورایس» بر سر نیمکت تیم ملی

به گزارش قدس آنلاین، بخش عمده ای از اهالی فوتبال معتقدند سرمربی کنونی تیم ملی رنگ مسابقات جام جهانی را نخواهد دید و پس از برگزاری انتخابات آتی فدراسیون فوتبال سرنوشت نیمکت تیم ملی دچار تغییر خواهد شد.

با وجود اینکه دراگان اسکوچیچ این روزها به بهانه نظارت بر برگزاری مسابقات لیگ برتر و سطح کیفی بازیکنان شاغل در لیگ ایران به تماشای بازی های لیگ می‌نشیند اما همچنان بخش عمده ای از اهالی فوتبال معتقدند سرمربی کنونی تیم ملی رنگ مسابقات جام جهانی را نخواهد دید و پس از برگزاری انتخابات آتی فدراسیون فوتبال سرنوشت نیمکت تیم ملی دچار تغییر خواهد شد.

البته صحبت‌های مهدی تاج در یک برنامه تلویزیونی درباره تیم ملی و موضوع ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ این شائبه را تقویت کرد؛ اما هیئت رئیسه نصفه و نیمه کنونی فدراسیون فوتبال اعتقادی به تغییر در کادر فنی تیم ملی ندارند. با انتخاب چهار عضو جدید هیئت رئیسه در انتخابات هشتم شهریورماه بدون شک رأی حاکم در هیئت رئیسه شکسته خواهد شد و آن وقت امکان تغییر روی نیمکت تیم ملی بسیار زیاد است.

حالا با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال گفته می شود معادلات جدیدی در شرف وقوع است، به گونه ای که ممکن است سرمربی کنونی سپاهان که در زمره مربیان نام آشنا در فوتبال جهان است و سابقه همکاری با ژوزه مورینیو را دارد، ممکن است در صورت یک حالت به عنوان جانشین سرمربی کنونی معرفی شود.

البته همچنان موضوع همکاری دوباره با کارلوس کی‌روش نیز مطرح است، اما از آنجا که ممکن است این همکاری به نتیجه نرسد و طرفین برای توافق به مشکل برخورند، احتمال دارد فدراسیون فوتبال آتی با کارلوس کی روش به جمع بندی نرسد به همین دلیل حالا موضوع احتمال انتخاب مورایس مطرح شده تا گمانه زنی ها در این خصوص افزایش پیدا کند.

نکته جالب این بود که مورایس خودش نیز به این موضوع واکنش مثبت نشان داد و در تازه ترین اظهارنظر خود در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد می‌خواهد به مربی‌های لیگ برتری کمک کند تا از نظر فنی رشد کنند.

می‌توان این نگاه از سوی مورایس را این‌گونه برداشت کرد که او خود را از نظر فنی بالاتر از همه مربیان ایرانی لیگ می‌داند که البته این موضوع چندان دور از واقعیت هم نیست. از طرفی او بدش نمی آید پس از انتخاب سپاهان به عنوان یک چالش متفاوت حالا حضور در تیم ملی ایران که در جمع ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی قرار دارد را نیز تجربه کند، تا در رزومه کاری او مربیگری در جام جهانی نیز ثبت شود.

اما انتخاب احتمالی وی چالش های فراوانی را برای او، فدراسیون فوتبال و به یقین باشگاه سپاهان اصفهان به دنبال خواهد داشت، به ویژه اینکه حضور ساکت در جمع نامزدهای عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز مسجل شده و اگر او به عنوان عضو جدید هیئت رئیسه انتخاب شود، در این مجموعه دارای حق رأی خواهد بود و باید دید آیا او به راحتی با این موضوع کنار خواهد آمد یا اینکه به هیچ عنوان با سرنوشت باشگاه تحت مدیریتش بازی نخواهد کرد.

گفتنی است براساس برنامه، سرمربی کروات تیم ملی قرار است برای تماشای بازی چند لژیونر کشورمان به قطر سفر کند، همچنین اردوی جدید تیم ملی از ۲۱ شهریور با حضور نفرات داخلی در تهران آغاز خواهد شد که احتمال دارد در این اردو یک بازی تدارکاتی با تیمی داخلی یا خارجی برگزار شود.

خبرنگار: سینا حسینی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.