رئیس‌ جمهور کره جنوبی امروز در کنفرانس مطبوعاتی که به مناسبت صدمین روز حضورش در این سمت برگزار شد، در سخنانی گفت: به دنبال تغییر نظام کره‌شمالی با استفاده از زور نیستیم.

 در صدد تغییر نظام کره‌شمالی با استفاده از زور نیستیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «یون سوک یول» رئیس‌ جمهور کره جنوبی امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که کشورش به دنبال تغییر حکومت کره شمالی با استفاده از زور نیست.

رئیس‌ جمهور کره جنوبی در کنفرانس مطبوعاتی که به مناسبت صدمین روز حضور خود دراین سمت برگزار شد، در این خصوص ادامه داد: تضمینی برای حفظ نظام؟ دولت کره جنوبی نمی تواند این موضوع را تأمین کند. نه من و نه دولت ما به دنبال تغییر شدید یا خشونت آمیز در وضعیت موجود در منطقه کره شمالی نیستیم.

«یون سوک یول» در این باره اضافه کرد که صلح بین کره جنوبی و کره شمالی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما اگر کره شمالی به نوعی در نتیجه کمک های اقتصادی یا دیپلماتیک سئول تغییر کند، سئول تنها هم از چنین تغییراتی استقبال خواهد کرد.

وی در این باره خاطر نشان کرد: در خصوص نقشه راه دستیابی به خلع سلاح هسته ای که من منتشر کرده ام و بر اساس آن می توانیم به تدریج (از نظر اقتصادی) از کره شمالی حمایت کنیم، این بدان معنا نیست که هشدار می دهیم؛ ابتدا خلع سلاح هسته ای را انجام دهیم و سپس کمک خواهیم کرد.

«یون سوک یول» گفت: اگر پیونگ یانگ اراده محکمی در طی این مسیر و برای انجام این کار از خود نشان دهد، ما هر کجا که بتوانیم به این کشور کمک خواهیم کرد. از زمان مبارزات انتخاباتی‌ که داشتم، گفته‌ ام که گفتگو با کره شمالی لازم است، اما مذاکرات و گفتگو بین رهبران دو کشور یا گروه‌ های کاری نباید به یک نمایش سیاسی تبدیل شود، بلکه باید برای برقراری صلح در کره شمالی مفید باشد.

ادعاهای امروز این مقام کره جنوبی در حالی بیان می شود که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دیروز س ه‌شنبه اعلام کرد این کشور همراه با کره جنوبی و ژاپن در سواحل «هاوایی»، رزمایش دفاع در برابر موشک‌های بالستیک را برگزار کردند.

به نوشته رویترز این رزمایش هفته گذشته برگزار شده و نشان می‌ دهد بار دیگر رزمایش‌ های مشترک این سه کشور به بهانه مقابله با تهدیدات ادعایی از سوی کره شمالی و چین از سر گرفته شده است.

این اولین بار است که سه کشور پس از سال ۲۰۱۷، رزمایش مشترک برگزار می‌ کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.