معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود طی دهه پایانی صفر امسال بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر - شب میزبان زائران باشیم که رقم چشمگیری است.

پیش بینی میزبانی خراسان رضوی از ۶۰۰ هزار نفر-شب طی دهه پایانی ماه صفر

به گزارش قدس انلاین، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد افزود: برای میزبانی هرچه مطلوب‌تر از زائران ایام پایانی ماه صفر با بسیج همه ظرفیتها و امکانات آماده خدمت‌رسانی خواهیم شد.

وی ادامه داد: دهه پایانی صفر امسال پیش بینی شرایط متفاوتی را در مقایسه با سالهای اخیر داریم و در انتظار حضور گسترده زائران در مشهد هستیم که در این راستا اولویت تمامی دستگاهها، آمادگی حداکثری در حوزه اقامت و حمل و نقل به عنوان مبنای اصلی خدمات در این ایام است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: نوروز امسال و برخی مشکلات پیش آمده در اقامت مسافران تجربه‌ای مفید بود که نشان داد باید از همه ظرفیتهای اقامتی برای میزبانی مسافران استفاده کرد و نشان داد که باید همه ظرفیتها برای استفاده به موقع بسیج شود.

گنابادی نژاد افزود: ظرفیت اقامتی رسمی ما در مشهد ۱۲۰ هزار نفر است و این خود با توجه به این که ۵۲ درصد ظرفیت اقامت رسمی کشور است فرصت و ظرفیتی مغتنم است اما نظر به قرارگرفتن در دوره اوج ورود زائر در ایام دهه پایانی صفر از تمامی ظرفیتهای اقامتی شامل زائرسرا، خانه مسافر، مدارس، کمپ زائر و سوله‌های ورزشی با ساماندهی و برنامه‌ریزی موثر استفاده خواهد شد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: همه ظرفیتهای اقامتی برای ما ارزشمند است و با رعایت اصل ساماندهی و ایمن‌سازی برای میزبانی از زائران مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل در قالب برنامه‌ریزی‌های مدونی که در دست انجام است تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در حال تامین و ساماندهی برای این ایام است.

دهه آخر ماه صفر با اربعین حسینی آغاز می شود. در این دهه و در روز ۲۸ ماه صفر رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) قرار دارد و سرانجام با شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می رسد.

اوج عزاداریها و سوگواریهای حسینی در خراسان و بسیاری از خطه های دیگر ایران در همین دهه است که در آن هیاتهای عزاداری و دسته های زنجیرزنی از سراسر کشور به مشهد الرضا آمده و آیین های سوگواری را در کنار حرم امام علی بن موسی الرضا (ع) به جا می آورند.

انتهای پیام

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.