مدیرکل راه آهن شمال‌شرق ۲ از بهره برداری ۱۱۲ میلیارد تومان پروژه راه آهن طی هفته دولت در استان خبرداد.

۱۱۲ میلیارد تومان پروژه راه آهن گلستان به بهره برداری می رسد

به گزارش قدس آنلاین، محسن اعتماد بعدازظهر پنج شنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی گلستان، اظهارکرد: در دو سال اخیر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پروژه در حوزه راه‌آهن استان گلستان اجرا شده است‌.

مدیرکل راه آهن شمال‌شرق ۲ افزود: در پی دیپلماسی فعالانه دولت سیزدهم، اولین قطار کانتینری از مبدا قزاقستان به اروپا از طریق محور اینچه‌برون راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: تعرفه حمل کانتینری با همکاری کشورهای قزاقستان و ترکمنستان کاهش یافته و تجارت از این کریدور برای تجار و بازرگانان ارزان‌تر از محورهای دیگر است.

اعتماد اضافه کرد: از سال ۹۳ تا قبل از دولت سیزدهم با وجود اینکه ایستگاه اینچه برون افتتاح شده بود اما هیچ اقدامی انجام نشد و فقط یک محوطه تخلیه و بارگیری بار به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر وجود داشت اما اکنون پنج محوطه تخلیه و بارگیری به مساحت حدود ۳۰ هزار مترمربع ایجاد شده است.

مدیرکل راه آهن شمال‌شرق ۲ با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۱۱۲ میلیارد تومان پروژه در حوزه ریلی داریم، گفت: یکی از پروژه برطرف کردن مشکل آبگرفتگی ایستگاه اینچه‌برون بود که با کوچک ترین بارش، کار تعطیل می شد.

وی بیان کرد: احداث راه‌های دسترسی و مرکز تخلیه و بارگیری در مرکز لجستیک با ۲.۵ میلیارد تومان، احداث خط تخلیه و بارگیری و تعمیرات واگن با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار، برق‌رسانی به ایستگاه اینچه‌برون، بهسازی شبکه فاضلاب ایستگاه گرگان، سالن ورزشی شهدای مدافع حرم و غیره از دیگر پروژه‌های هفته دولت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.