سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه با حضور مهدی آذرپندار، سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.

درباره فیلم‌های تکان دهنده بیشتر سختگیری می‌کنیم/سالنی برای برگزاری جشنواره فیلم کوتاه نداریم

به گزارش قدس آنلاین، مهدی آذرپندار، سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران گفت: در جشنواره فیلم کوتاه قصد داریم به بچه‌های شهرستان توجه بیشتری شود، همچنین در انتخاب فیلم‌های برتر با آثار تقلیدی برخورد خواهد شد و قطعا فیلمی که دارای استاندارد نباشد، وارد جشنواره نمی‌شود.

به گفته آذر پندار در جشنواره فیلم کوتاه با ۱۰ الی ۱۵ فیلم همراه خواهید بود که بر خوب بودن این آثار شکی نیست. نکته بعدی، مضامین ممنوعه هستند و به فیلم‌هایی که مباحث جنسی دارند پرداخت نخواهد شد ، خشونت در خصوص کودکان کمی بیش از حد استانداردها است، زیرا تعدادی برای بلد شدن فیلم خود دست بر روی حوادث کودک کشی میزنند.

سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران گفت: مخاطبان فیلم کوتاه کم هستند، تعدادی از فیلم‌هایی که در سال گذشته رد شدند مربوط به موضوع کودک کشی هستند، همچنین در همه جای دنیا پروتکل‌هایی برای مرگ کودکان وجود دارد و ما هم تلاش می‌کنیم با این مسائل سختگیرانه‌تر برخورد شود ، بسیاری از فیلم‌ها از طریق مرگ کودک قصد دارند تاثیر گذاری بیشتری داشته باشند، ما درباره این موضوع صحبت کردیم که اگر فیلمی تکان دهنده است بیشتر سختگیری شود.

وی در خصوص جشنواره‌های منطقه ای گفت: سه جشنواره منطقه‌ای بعد از ۳ الی ۴ سال قطعا اجرا خواهند شد، هر سه جشنواره مختص استان‌های جنوبی هستند و در نیمه دوم سال برگزار خواهند شد، همچنین اگر ۱۳۹۶ عدد فیلم کوتاه داشته باشیم، حدود ۱۲۵ فیلم وارد جشنواره خواهند شد که تعداد بسیاری از این آثار بیرون از جشنواره خواهند ماند ، آثاری که بیرون گذاشته می‌شوند دلیل بر کم ارزش بودن آن‌ها نیست.

آذر پندار گفت: بهتر است این نگاه را داشته باشیم که به فیلم سازی در شهرستان دقت شود و ان‌شاءالله در نیمه دوم سال تا پایان اسفند ماه فیلم‌های جشنواره مشخص خواهند شد.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه برگزار شد

به گفته آذر پندار جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه بعد از ۲ الی ۳ دوره به صورت حضوری برگزار خواهد شد و میهمان ایرانی و خارجی در این جشنواره حضور دارند ، بنابر این خواهد بود که امسال شرایط و فضای اسکان را برای مسئولین شهرستانی و خارجی فراهم کنیم.

وی گفت: درباره معرفی داوران زود است که اعلام شود چه کسانی این مسئولیت را بر عهده دارند و درنظر داریم داوران را از شهرهای مختلف انتخاب کنیم.

وی در خصوص میهمانان این جشنواره گفت: احتمالا برخی از چهره‌های خارجی میهمان ما خواهند بود و امیدوار هستیم بتوانیم این جشنواره را به خوبی برگزار کنیم ، ما تلاش داریم که این جشنواره مانند جشنواره‌های خاورمیانه آثار مناسبی داشته باشند.

وی درباره حوزه اسپانسرها و ایران مال گفت: جشنواره فیلم کوتاه در ایران مال برگزار نخواهد شد، زیرا مسئله اقتصادی بچه‌های فیلم کوتاه را که اکثرا دانشجو هستند باید درنظر گرفت ، همچنین در دوره گذشته به دلیل بیماری کرونا از جمعیت کمتری برخوردار بود و سعی خواهد شد مکان برگزاری جایی باشد که دسترسی به آن آسان باشد.

او می گوید: جوایز حذف نشده‌اند و حتی برخی اضافه هم شده‌اند، قصد داریم به بچه‌هایی که در فیلم کوتاه حضور دارند و به غنای این هنر کمک میکنند توجه بیشتری داشته باشیم، ما در جشنواره فیلم‌کوتاه بخش ویژه‌ای نخواهیم داشت همچنین فراخوان جشنواره ژیان پس از ۳ الی ۴ سال دوباره برگزار خواهد شد، زیرا رویداد مهمی است.

سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران گفت: احتمالا بلیط فروشی را خواهیم داشت، اما حقیقتا سالنی برای برگزاری جشنواره فیلم کوتاه نداریم و ما شرمنده جامعه فیلم کوتاه هستیم. او ادامه داد که باید برای این موضوعات فکری شود.

آذرپندار خصوص جشنواره نماز و نیایش گفت: این نمایش دومین جشنواره مهم برای ما است و احتمالا امسال نتوانیم آن را برگزار کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.