نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو گفت، هیچ پلتفورم عملی برای برگزاری یک نشست مستقیم میان روسای جمهوری روسیه و اوکراین وجود ندارد و با تداوم درگیری، رسیدن به یک راهکار دیپلماتیک دشوارتر می‌شود.

چارچوب عملی برای ملاقات پوتین و زلنسکی وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، «گنادی گاتیلوف» نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو یکشنبه در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز درباره احتمال ملاقات ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی گفت: هیچ پلتفورم عملی‌ای برای برگزاری چنین نشستی وجود ندارد.

این دیپلمات روس از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به دلیل اینکه تمام تلاش خود را برای تسهیل حل و فصل دیپلماتیک مناقشه در اوکراین به کار گرفت، قدردانی کرد اما گفت که "اکنون، من اصلا هیچ امکانی برای تماس‌های دیپلماتیک متصور نیستم و هر چه بیشتر درگیری ادامه یابد، دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک دشوارتر خواهد بود."

گاتیلوف گفت که سازمان ملل متحد باید در تلاش‌های میانجیگرانه خود برای اوکراین فعال‌تر عمل کند.

این نماینده روسیه با انتقاد از سازمان ملل بابت "غرق شدن" در سیاسی‌کاری که روی قدرت و نفوذ آن تاثیر منفی داشته است، گفت: دستیابی به توافق صادرات غلات یک نمونه از نقش عملی سازمان ملل در تلاش‌های میانجیگرانه است اما چیز بیشتری مورد نیاز است.

پنج‌شنبه گذشته آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با ولودیمیر زلنسکی و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری اوکراین و ترکیه در لویو ملاقات کرد. در ۲۲ ژوئیه، روسیه، اوکراین و ترکیه طرحی را با میانجیگری سازمان ملل امضا کردند تا یک کریدور دریایی بشردوستانه برای حرکت کشتی‌های حامل موادغذایی و کود صادراتی از بنادر دریای سیاه ایجاد کنند.

گوترش روز شنبه از "مرکز هماهنگی مشترک" در استانبول - نهادی که بر اجرای این توافق بین‌المللی سازمان ملل و ترکیه با اوکراین و روسیه برای صادرات غلات از طریق دریای سیاه نظارت می‌کند - در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.