۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 814428

لیگ برتر فوتبال ایران برای تلخ کردن کام هوادارانش زیاد منتظر نماند و اتفاقات زشت را از همین هفته‌های ابتدایی آغاز کرد.

جنجال‌های زودرس

به گزارش قدس آنلاین، تازه دو هفته از فصل جدید لیگ برتر ایران سپری شده و در همین مدت کوتاه تقریبا همه حاشیه‌های منفی و اتفاقات زشتی که امکان داشت در این مسابقات رخ بدهد، اتفاق افتاده است. همیشه در ابتدای هر فصل امیدواریم به اینکه اتفاقات زشت و کاستی‌های برگزاری کمتر از سال‌های قبل باشد، اما امسال هم مسئولان برگزاری در آزار و اذیت هواداران سنگ‌تمام گذاشته‌اند و هم خود تیم‌ها و هواداران‌شان هر کاری از دست‌شان برمی‌آمده برای زشت کردن چهره این مسابقات انجام داده‌اند. محتوای این گزارش، مروری است کوتاه بر آنچه در هفته‌های ابتدایی رخ داده است.

از سرگیری دعوا و درگیری

اعضای تیم‌ها برای دست‌به‌یقه شدن و کلید زدن نخستین درگیری فیزیکی، حتی تا شروع فصل هم منتظر نماندند و نخستین دعوا را قبل از نخستین هفته کلید زدند. درحالی‌که تعدادی از تیم‌های لیگ برتر در ترکیه اردوی آماده‌سازی برگزار کرده بودند، کادر فنی دو تیم هوادار و نساجی در حاشیه اردو به درگیری فیزیکی پرداختند و پای پلیس ترکیه هم وسط کشیده شد.

یک پای این دعوا ساکت الهامی بود که سال گذشته هم یکی از دعواهای مهم را در حاشیه فینال جام‌حذفی با کادر فنی آلومینیوم به راه انداخت. معمولا سریع‌ترین گل‌های فوتبال در دقیقه‌ یک زده می‌شوند اما ساکت الهامی امسال سریع‌ترین گل خودش را قبل از سوت آغاز رقابت‌ها زد!

تبعید تماشاگران

درحالی‌که همه هواداران در تب و تاب خرید بلیت و تماشای نخستین هفته رقابت‌ها بودند و سایت بلیت‌فروشی هم مشغول فروش بلیت بود، سازمان لیگ به فاصله ۴۸ساعت تا شروع بازی افتتاحیه(استقلال- سپاهان) اعلام کرد بازی‌های هفته اول بدون تماشاگر خواهد بود! دلیل این تصمیم هم اختلال در سامانه بلیت‌فروشی اعلام شد؛ سامانه‌ای که تا چند لحظه قبل بدون هیچ مشکلی مشغول فروش بلیت بود! در واقع برگزاری رقابت‌ها از همان روز اول تحت‌تأثیر گاف بزرگ برگزارکنندگان قرار گرفت و همچنان هم این اختلال ادامه دارد.

فاجعه داوری؛ کمافی‌السابق

مشکلات داوری در لیگ برتر کمافی‌السابق و طبق روال فصول گذشته امسال هم ادامه خواهد داشت. این نوید را داوران لیگ برتر با اشتباهات خود از همان هفته اول به هواداران دادند. هر دو بازی سپاهان با مشکلات داوری همراه بوده و در بازی دوم اشتباه داور در اخراج نکردن دروازه‌بان اصفهانی‌ها آن‌قدر واضح بود که هیچ‌کس نتوانست توجیهی برای این تصمیم بیاورد.

مس رفسنجان هم در هر دو هفته از داوری متضرر شده و برخلاف سال گذشته پنالتی‌های این تیم گرفته نمی‌شود. این تیم در بازی اول گل سالمی زد که مردود اعلام شد و در بازی دوم دو پنالتی واضحش نادیده گرفته شد. تازه اینها تصمیماتی است که کارشناسان داوری اشتباه بودن آن را تأیید کرده‌اند!

شکایت و شکایت‌کشی

بازار شکایت و بیانیه‌نویسی که سال گذشته در لیگ برتر اوج گرفته بود، امسال هم از همان ابتدای مسابقات کاملا داغ شده است. سال گذشته ۷بازی لیگ برتر با حکم انضباطی ۳بر صفر شد. ۳بازی اصلا برگزار نشد، یک بازی نیمه‌تمام ماند و ۳بازی تیم گل‌گهر نیز ۳بر صفر به ضرر این تیم شد.

امسال هم فولاد بعد از دومین بازی‌اش از پرسپولیس به‌خاطر بازی دادن به سینا اسدبیگی شکایت کرد تا شانس خودش را برای کسب یکی از همان پیروزی‌های ۳-۰ امتحان کند. این وسط واکنش پرسپولیسی‌ها جالب بود؛ آنها با انتشار یک بیانیه از شکایت فولادی‌ها شکایت کردند! اگر بازیکن پرسپولیس مجاز است و آنها با اطمینان از این موضوع به او بازی داده‌اند، دیگر چه نیازی به بیانیه‌نویسی و شلوغ‌کاری هست؟

دردسرهای مرد پرتغالی

حواشی لیگ ایران کم بود، ریکاردو ساپینتو هم اضافه شد تا با حرکاتش سرانه حاشیه در فوتبال ایران را بالاتر ببرد. مربی احساساتی اهل پرتغال در هفته اول به داوری معترض بود و در هفته دوم به همه! او هم بابت چمن انزلی کلی سروصدا به راه انداخت و هم با لگدی که به برانکارد هلال‌احمر زد دردسر بزرگی را باعث شد.

شکایت مسئولان هلال‌احمر از او به جریان افتاده و مسئولان لیگ هم هنوز درباره اتفاقات انزلی تصمیم نگرفته‌اند. البته او در نخستین حرکتش احتمالا فقط یک تذکر خواهد گرفت اما اگر به همین منوال رفتار کند قطعا استقلال در ادامه فصل چند بازی را بدون سرمربی انجام خواهد داد. عجیب اینکه در آبادان هم درگیری سختی بین بازیکنان آلومینیوم و مسئولان برانکارد اتفاق افتاد. دعوا کردن با امدادگران اتفاقی است که در لیگ ایران سابقه نداشت و از این فصل به آپشن‌های این لیگ اضافه شده است!

روبه‌رو آماده است

وضعیت سکوهای آزادی در بازی پرسپولیس و فولاد نشان داد این سکوها اساسا اگر خالی باشند یک جور دردسرسازند و اگر پر بشوند یک جور دیگر! هواداران پرسپولیس در بازی جمعه تقریبا به هر کسی که اسمش را بلد بودند فحش دادند. کاش لااقل ثابت شود این اتفاقات فقط به‌خاطر خصومت دیرینه با هاشمی‌نسب و یا نارضایتی از شیوه بازی پرسپولیس بوده تا امیدوار شویم در بازی‌های آینده اوضاع بهتری را خواهیم دید.

منبع: همشهری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.