دبیر کمیته خدمات شهری ستاد اربعین با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰۰ نیروی خدمات شهری در ایران و عراق به زائران اربعین، گفت: امسال در مرزها و شهرهای زیارتی عراق تیم خدمات شهری از پاکبان‌ها تا آتش نشان‌ها به زوارحسینی خدمت می‌کنند.

اجرای طرح خادمیار اربعین در کربلا و نجف

به گزارش قدس آنلاین، کامران زنگیشه، دبیر کمیته خدمات شهری ستاد اربعین با اشاره به لزوم پاکسازی مسیر زائران اربعین، اظهار داشت: یکی از وظایف ما در اربعین، نظافت در مسیر زائران به ویژه در مرزهاست که امسال در چهار مرز مهران، خسروی، شلمچه و چذابه به ارائه خدمات می‌پردازیم. در مرز باشماق و تمرچین هم ما مأموریتی نداریم و با توجه به محدودیت تعداد زائرانی که از این مرزها عبور می‌کنند، نیروهای شهرداری استان‌های کردستان و آذربایجان غربی در آنجا مستقر خواهند شد.

۲۳۰۰ نیروی خدمات شهری به مرزهای چهارگانه از ۱۰ شهریور اعزام می‌شوند/ استقرار ۵ ماشین آتش نشان در هر مرز

وی با اشاره به استقرار ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از نیروهای خدمات‌رسان در مرزها، افزود: در مرزهای چهارگانه یک هزار و ۵۰۰ نفر از پاکبانان و ۸۰۰ نفر از نیروهای امدادی در قالب تیم خدمات شهری و آتش نشان حضور پیدا می‌کنند که این افراد از ۱۰ تا ۲۹ شهریورماه در مرزها حاضر هستند. همچنین با توجه به گرمای هوا قرار است دستگاه‌های مه‌پاش در مرزها نصب شود.

اجرای طرح خادمیار اربعین در کربلا و نجف

زنگیشه با بیان اینکه در مرز مهران ۶۰۰ نفر از پاکبانان منطقه ۵ و ۱۱ شهرداری خدمت‌رسانی می‌کنند، ادامه داد: در این مرز ۳۸ دستگاه ماشین خدمات شهری برای جمع آوری زباله‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین پنج دستگاه آتش نشانی مجهز به وسایل ایمنی و امدادی همراه با ۴۵ آتش‌نشان مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به خدمات‌دهی در مرز شلمچه ادامه داد: در شلمچه پاکسازی مسیر توسط نیروهای شهرداری تهران و شهرداری شیراز انجام می‌شود که در این مرز نیز پنج دستگاه آتش نشانی مجهز به همراه ۲۰ آتش‌نشان فعال حضور خواهند داشت. همچنین به منظور سهولت در خدمات‌دهی به زائران در مواقع ضروری در کنار تجهیزات سنگین، موتورسیکلت‌های امدادی نیز پیش‌بینی شده است.

دبیر کمیته خدمات شهری ستاد اربعین با بیان اینکه شهرداری منطقه ۳ تهران و شهرداری اهواز در مرز چذابه به پاکسازی از زباله‌ها می‌پردازد، خاطر نشان کرد: ۲۵۰ نفر از پاکبانان و نیروهای امدادی در این مرز مستقر خواهند شد و ۱۴۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز با توجه به موقعیت ارسال شده و در حال نصب است تا زائرانی که از این مسیر به زیارت اربعین مشرف می‌شوند، در زمینه سرویس بهداشتی مشکلی نداشته باشند.

زنگیشه با اشاره به اینکه در مرز خسروی شهرداری منطقه ۲۲ تهران فعالیت دارد، گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌ها در مرز خسروی، امکانات خوبی در این مرز مستقر شده است و نیروهای خدمات شهری نیز به منظور نظافت مسیر زائران تلاش می‌کنند. علاوه بر این، در این مرز نیز ۱۴۰ چشمه سرویس بهداشتی ارسال شده که مراحل نصب آن در حال انجام است.

۱۰۰۰ پاکبان در عراق به زائران اربعین خدمت می‌کنند/ اجرای طرح خادمیار در کربلا و نجف

وی در ادامه به ارائه خدمات شهری و حضور پاکبانان کشورمان در عراق اشاره کرد و افزود: اربعین امسال تیم خدمات شهری در شهرهای نجف، کربلا، کوفه، سامرا و مسیر زائران اربعین حضور دارد؛ به طوری که یک هزار نفر از پاکبانان از ۱۶ تا ۲۹ شهریور به عراق اعزام می‌شوند که ۴۲۰ نفر در کربلا، ۳۰۰ نفر در نجف، ۸۰ نفر در کوفه، ۱۰۰ نفر در سامرا و ۱۰۰ نفر در مسیر زائران اربعین با همکاری شهرداری‌های عراق به خدمت‌رسانی و جمع‌آوری پسماند و زباله‌های مسیر مشغول می‌شوند.

اجرای طرح خادمیار اربعین در کربلا و نجف

دبیر کمیته خدمات شهری ستاد اربعین از اجرای طرح خادمیار در اربعین امسال به منظور استفاده از نیروهای داوطلب مردمی خبر داد و گفت: نقاطی در کربلا و نجف پیش بینی می‌کنیم تا افراد علاقه‌مند در این امر خداپسندانه برای جمع‌آوری زباله‌ها کمک کنند. همچنین برای این امر ابزار کار و لباس را در اختیار آنها قرار دهیم تا خادم زائران باشند.

زنگیشه با بیان اینکه ۵۰۰ نفر از تیم خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در نجف مستقر می‌شوند، تصریح کرد: در کربلا هم شهرداری همدان و رشت حضور دارند و در مجموع ۲ هزار نفر از نیروهای خدمات‌رسان در عراق فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.