به مناسبت هفته دولت پروژه خط انتقال آب سد شیرین دره به بجنورد و روستاهای اطراف با اعتباری بالغ بر ۶۸میلیارد تومان افتتاح شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در مراسم افتتاح این پروژه، گفت: طرح انتقال آب سد شیرین دره به رینگ شمالی شهر بجنورد با اعتباری بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری رسید.

پروژه خط انتقال آب سد شیرین دره به رینگ شمالی شهر بجنورد افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین؛ رضا نعیمی گفت: انتقال آب از سد شرین دره به بجنورد مرکز خراسان شمالی از سال ۱۳۹۲ در دستور کار قرار گرفت و فاز اول این طرح با انتقال آب به رینگ جنوبی به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی فاز دوم نیز از سال ۱۳۹۷ تحت عنوان پروژه رینگ شمالی این شهر آغاز شد که در هفته دولت سال جاری به بهره برداری رسید.


وی گفت: طی سالهای ۹۳ تا ۹۳ شرکت آب منطقه ای ۶.۶ کیلومتر از این خط را اجرا نمود و مابقی آن که ۲۲.۵ کیلومتر بوده (حد فاصل حوضچه انشعاب لوله سازه ۷۰۰ تا مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آهکی) از سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ اجرا شد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: عملیات اجرایی فاز دوم این طرح( رینگ شمالی) با اعتباری بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان اعتبار که ۲۴ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان، تکمیل شد.

وی اهداف اصلی از اجرای این پروژه را عدالت در توزیع آب، انتقال آب از محدوده غرب به شرق شهر بجنورد به منظور توزیع مناسب در زون بندی، تامین آب شهرک گلستان و روستاهای علی آباد، باغچق، پسرکانلو، لنگر، کلاته محمد علی پهلوان و آذرسا در حاشیه شهر بجنورد و تکمیل تعهد شرکت آب و فاضلاب استان در پروژه سفر مقام معظم رهبری عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.