۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
کد خبر: 814978

قدس آنلاین در پرونده ای ۵ قسمتی به روایت عملیات مرصاد پرداخت.

پرونده ۵قسمتی «روایت مرصاد»

عملیات مرصاد نام نبردی است که توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی شد و میان جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران و پایان جنگ ایران و عراق، در سال ۱۳۶۷ درگرفت. فرماندهی نیروهای ایرانی در این عملیات بر عهده علی صیاد شیرازی و فرماندهی مجاهدین خلق در این ماجرا مسعود رجوی بود. پس از چند روز درگیری در نهایت نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران بر سازمان مجاهدین خلق پیروز شدند

روایت ترور فرمانده عملیات مرصاد به روایت یک شاهد عینی

نبوغ نظامی و سابقه تلاشهای بی وقفه شهید صیاد شیرازی در تصفیه ارتش از عناصر ضد ‌انقلاب و جایگزین کردن عناصر متعهد انقلابی به جای آنها امیر سپهبد علی صیاد شیرازی را به خاری در چشم دشمنان انقلاب اسلامی بدل کرده بود نقش بی بدیل این سردار سپاه اسلام در عملیات غرور آفرین مرصاد وی را به هدفی برای منافقین کوردل بدل ساخت. از این رو خبرنگار ما با دکتر مهدی صیاد شیرازی فرزند برومند این سردار ارجمند سپاه اسلام در خصوص چرایی و چگونگی ترور شهید صیاد شیرازی به گفتگو پرداخته است.

ستاره بی فروغ رجوی و شروع فرایند سادیسم درون فرقه‌ای

تاریخ معاصر جهان نشان داده که دیکتاتورهای تمامیت خواه در سراسر جهان به دنبال قبضه کرد همزمان رهبری فکری و سیاسی-نظامی در یک جامعه هستند. هیتلر، استالین و با کمی تسامح موسولینی از این دسته دیکتاتورها هستند. اما در دنیا یک دسته دیگر از دیکتاتورها وجود دارند که بی‌تردید می‌توان آنها را دیکتاتورهای بی‌عرضه نام نهاد.

روایتی کوتاه از حماقت استراتژیک منافقین

اهمیت و نقش مسئله لجستیک در فرایند پیروزی در جنگهای کلاسیک و حتی چریکی بر هیچ کس پوشیده نیست. این مقوله مهم نظامی و استراتژیک به قدری مهم است که هر گونه قطع شدن ارتباط یک کاروان یا قرارگاه نظامی با بخش لجستیکی خود ر ا بایستی به مثابه مرگ آن تلقی نمود. با عنایت به اهمیت این مسئله قدس آنلاین در گفتگویی کوتاه با سردار حاج جعفر عقیل محشتم فرمانده بخش لجستیک لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) در عملیات مرصاد در پی واکاوی ابعاد حماقت استراتژیک منافقین از منظر یک فرمانده لجستیک حاضر در میدان است.

دولت عراق پیش از انقلاب در بین منافقین جاسوسی به نام فاضل داشت

هر مورخ واقعی که در خصوص تاریخ جنبشهای سیاسی بخش سراسر جهان قلم‌زده باشد به این نکته پی خواهد برد که قریب به اتفاق این جنبشهای سیاسی-نظامی با هر مرام و مسلکی هرگز به وطن و زاد بوم خویش خیانت ننموده‌اند و همواره سعی کرده‌اند حداقل در مرحله اقدام و عمل به عنوان یک جنبش سیاسی سعی کرده‌اند تا با یک بدنه اصیل مردمی دست به عمل بزنند. اما تاریخ معاصر ایران به ما اثبات کرده که این قاعده کلی در میان جریانهای سیاسی-اجتماعی ایران معاصر یک استثنا دارد و آن هم جریان نفاق است.

عملیات مرصاد و تیری که به سنگ خورد

شاید بتوان گفت در میان آثاری که تاکنون در خصوص فعالیت گروهک‌های ضد انقلاب نوشته شده کتاب«‌مقاومت مردمی در حماسه آمل» نوشته مرحوم سردار دکتر ناصر شعبانی یکی از بدیع‌ترین و مستندترین آثار است. مؤلف مرحوم که از قضا از فرماندهان برجسته سپاه پاسداران در عملیالت مرصاد نیز بود. در سرتاسر اثر گران سنگ خویش با تمسک به اسناد، مدارک و تاریخ شفاهی نیروهی انقلابی در شمال کشور به دنبال اثبات این نظریه تاریخی است که حامیان خارجی و داخلی ضد انقلاب به همراه سازمان نفاق در پی ایجاد یک جبهه سوم ر مناطق شمالی ایران بودند که با حمایت مردم از انقلاب و نیروهای انقلابی و نیز نثار خون جوانان این مرز و بوم در راه رسیدن به اهداف شوم خویش با شکست مواجه شدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.