معاون استاندار و فرماندار مشهد گفت: در راستای خدمت به زائران، تامین ارزاق عمومی طی روزهای پایانی صفر در ۵۰۰ نقطه از اطراف حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

تامین ارزاق عمومی زائران طی روزهای پایانی صفر در ۵۰۰ نقطه از اطراف حرم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ، محسن داوری در نشست تخصصی فعالان گردشگری مشهد با رویکرد معرفی طرح مهمان امام رضا(ع) ادب حضور و تبیین شاخص‌های عفاف و حجاب در مراکز گردشگری که اظهار کرد: حضور جدی مدیران و فعالان حوزه گردشگری نشان دهنده عشق و مودت خادمان امام رضا به اهل بیت(ع) است.

معاون استاندار و فرماندار مشهد با اشاره به همت و تلاش فعالان حوزه گردشگری برای خدمت به زائران ادامه داد: مشهد را به واسطه آیین‌ها و مراسم‌ روزهای پایان ماه صفر می‌شناسند.

داوری با بیان اینکه امام رضا(ع) فلسفه وجودی این شهر است، تصریح کرد: بنا داریم امسال متفاوت از سال‌های گذشته به زائران خدمت کنیم، برای تامین ارزاق عمومی طی روزهای پایانی صفر در ۵۰۰ نقطه از اطراف حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه در مسیر پایانه مسافربری تا حرم مطهر رضوی ۱۴ هزار مترمربع موکب خدمت‌رسانی به زائران ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: امیدوارم در روزهای پایان صفر آنگونه که شایسته است به زائران خدمت کنیم.

داوری با اشاره به خدمات‌رسانی واحدهای اقامتی و گردشگری به زائران گفت: کم‌ترین تخلف در خدمات دهندگان به زائران در این حوزه وجود دارد، بابت نظم و خلوص شما تشکر می‌کنم. در این راستا از مدیرکل و معاونان پاسخگو و انقلابی و رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی که با رویکرد ارتقا امیدوارانه تلاش می کنند، تشکر می‌کنم.

استفاده از ظرفیت خالی هتل‌ها در طرح مهمان امام‌ رضا(ع)

سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی همچنین با اشاره به طرح مهمان امام رضا (ع) گفت: در این طرح فضایی فراهم شده تا از ظرفیت خالی هتل‌ها برای اسکان زائران استفاده شود.

وی ادامه داد: نوروز امسال با سونامی سفر مواجه شدیم و حجم زائران به میزانی بود که ظرفیت اماکن اقامتی تکمیل شد و با کمک فرمانداری و ستاد خدمات سفر استان و شهرستان از دیگر ظرفیت‌ها برای اسکان زائران استفاده شد.

محمود مادرشاهیان، رئیس هیات مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران استان خراسان رضوی نیز با اشاره به برنامه‌ریزی صورت‌ گرفته برای اجرای طرح مهمان امام رضا(ع) گفت: اینکه بتوانیم به زائران امام رضا(ع) خدمت کنیم توفیق بزرگی محسوب می‌شود و خداوند این توفیق را به ما داده که با خدمت به زائران حضرت رضا(ع) روزی کسب کنیم.

وی اضافه کرد: از مدیران مراکز اقامتی که در طرح مهمان امام رضا(ع) مشارکت می‌کنند خواهش دارم کمترین هزینه را برای خدمت به زائران در این سایت اعلام و بیشترین تخفیف را برای زائران اعمال کنند.

مادرشاهیان تصریح کرد: امیدوارم برای خدمت به زائران در فصل غیر پیک از ظرفیت سایت مهمان امام رضا(ع) نیز استفاده کنیم. خدمت به زائران آبروی جوامع حرفه‌ای گردشگری است و باید به خوبی از این عزت و آبرو مراقبت کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.