دیدارهای هفته پنجم لیگ برتر امروز با برگزاری هفت بازی آغاز می شود و فردا با تک بازی استقلال و پیکان پرونده این هفته از رقابت ها بسته خواهد شد.

 پرسپولیس بدون هوادار مقابل هوادار!

به گزارش قدس آنلاین، دیدارهای هفته پنجم لیگ برتر امروز با برگزاری هفت بازی آغاز می شود و فردا با تک بازی استقلال و پیکان پرونده این هفته از رقابت ها بسته خواهد شد.

در یکی از بازی های امروز هوادار و پرسپولیس مقابل هم قرار می گیرند و از آن جایی که تیم فوتبال هوادار در این دیدار میزبان است، ورزشگاه شهید دستگردی را به عنوان محل بازی های خانگی خود معرفی کرده است. مسئولان باشگاه پرسپولیس برای این که بتوانند از امتیاز حضور تماشاگران در ورزشگاه استفاده کنند از مسئولان تیم هوادار خواستند با انجام این دیدار در ورزشگاه آزادی موافقت کنند؛ اما این درخواست با مخالفت تیم میزبان مواجه شد. از آن جایی که بازی در ورزشگاه شهید دستگردی مشکلات خاص خود را دارد، احتمالا شورای تامین استان با برگزاری این دیدار با حضور تماشاگران مخالفت خواهد کرد تا یک هفته پس از حضور بانوان در ورزشگاه، دیدار سرخ پوشان دوباره بدون تماشاگر برگزار شود.

پرسپولیس پرستاره به عنوان صدرنشین لیگ به هفته پنجم رسیده با این حال نباید فراموش کرد که هوادار فصل گذشته با رضا عنایتی مقابل پرسپولیس بازنده نشد و دو مساوی حاصل تقابل این دو تیم بود؛ یک مساوی بدون گل و دیگری تساوی با نتیجه ۲-۲. حالا اما رضا عنایتی دیگر در هوادار حضور ندارد، ولی پرسپولیس همچنان با یحیی گل محمدی وارد لیگ شده و نسبت به فصل گذشته قوی تر هم شده است.

جذب شیخ دیاباته و لوکادیا یعنی افزایش صددرصدی توان خط حمله پرسپولیس که مهار این مهاجمان برای هر مدافعی سخت خواهد بود. البته هنوز حضور دیاباته در این بازی قطعی نیست و با توجه به نبود هماهنگی حتی اگر مجوز بازی او صادر هم شود، احتمالا در دقایق پایانی به ترکیب سرخ ها اضافه خواهد شد. نقطه قوت پرسپولیس در شروع لیگ بیست و دوم خط دفاعی اش بوده است.

این تیم در این فصل هنوز گلی نخورده و با ۳ گل زده و ۸ امتیاز صدرنشین لیگ برتر است. پرسپولیس در هفته سوم بعد از مدت ها تیمی سرحال و با برنامه نشان داد و مسلما تکرار یک نمایش درخشان می تواند کار یحیی را برای ادامه فصل آسان تر کند. با توجه به عملکرد پرسپولیس در هفته گذشته، احتمالا یحیی تیمش را با کمترین تغییر ممکن و شاید هم بدون تغییر به مصاف هوادار بفرستد. تیم هوادار با ساکت الهامی سرمربی این فصل خود تیمی سخت کوش تر از گذشته نشان داده که راحت امتیاز از دست نمی دهد و احتمالا یحیی و شاگردانش کار چندان آسانی مقابل شاگردان الهامی نداشته باشند.

هفته شهرآوردها

هفته پنجم لیگ برتر را می توان هفته شهرآوردها نامید؛ جایی که به جز تقابل ۲ تیم تهرانی هوادار و پرسپولیس شاهد یک شهرآورد نفتی و شهرآورد نصف جهان هم خواهیم بود. در یکی از بازی های امروز نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت مقابل هم قرار می گیرند.

نفت مسجدسلیمان فقط یک امتیاز بیشتر از نفت آبادان دارد؛ اما روی پله هفتم جدول لیگ ایستاده و نفت آبادان ۴ امتیازی سیزدهم است. امروز شهرآورد اصفهان هم در شرایط خاصی برگزار می شود. سپاهان با مربی پرتغالی خود در خانه طعم شکست را چشید و مورایس فهمید نتیجه گرفتن و پیروز شدن در لیگ برتر کشورمان گاهی سخت تر از لیگ های معتبر دنیاست. ذوب آهن هم بدون برد و با ۴ مساوی کارش را پیش برده است.

هفته پنجم لیگ برتر؛ امروز

نساجی مازندران - مس کرمان– ساعت ۱۹
آلومینیوم اراک - تراکتور تبریز– ساعت ۱۹
هوادار تهران - پرسپولیس– ساعت ۱۹
گل گهر سیرجان - ملوان انزلی– ساعت ۲۰:۳۰
فولاد خوزستان- مس رفسنجان– ساعت ۲۱
صنعت نفت آبادان - نفت مسجد سلیمان – ساعت ۲۱
ذوب آهن اصفهان - سپاهان – ساعت ۲۰
فردا : استقلال - پیکان تهران– ساعت ۱۹

منبع: خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.