فرماندار طرقبه شاندیز تعیین تکلیف مرزهای جغرافیایی این شهرستان با مشهد را ضروری دانست.

تعیین تکلیف مرزهای جغرافیایی طرقبه شاندیز ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا ضیائی رحیمیان اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی که اکنون با آن مواجه هستیم و موجب بروز مشکلاتی شده عدم تعیین تکلیف مرزهای جغرافیایی طرقبه شاندیز با مشهد است.

وی با بیان اینکه بلاتکلیفی در ابلاغ مصوبه هیات دولت توسط کسانی که تقسیمات کشوری را انجام می‌دهند مشکلاتی را ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: نزدیک به دو دهه است که هنوز مرزهای جغرافیایی ما و مشهد ابلاغ نشده است.

فرماندار طرقبه شاندیز بیان کرد: اختلاف بر سر مرزهای جغرافیایی موجب ساخت و سازهایی غیر مجاز شده است، به دلیل اینکه مشخص نیست رسیدگی بر برخی مناطق با مشهد بوده یا طرقبه شاندیز نظارت کمتری می‌شوند.

وی عنوان کرد: هرچند دهنو مقابل فرمانداری است اما به دلیل همین اختلافاتی که در مرزهای جغرافیایی داریم نظارت کمتری می‌شود و ساخت و سازهای غیر مجاز در آن شکل گرفته است.

ضیائی رحیمیان بیان کرد: امیدواریم با همت استاندار محترم و کمک معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون عمرانی شاهد رفع این مشکلات ۱۰ تا ۱۵ ساله باشیم و یک ثبات نسبی در منطقه حاکم شود.

وی در ادامه ساماندهی مرزهای جغرافیایی، رفع معضل کمبود آب شرب، جلوگیری از هدر رفت آب و ساخت و سازهای غیر مجاز و شناسایی و قطع انشعابات غیر مجاز را از مهم‌ترین اولویت‌ها دانست و تصریح کرد: باید با مدیریت بهتر از هدر رفت آب جلوگیری نموده و با شناسایی انشعابات غیر مجاز آب را در حوزه شهری نگه داریم.

فرماندار طرقبه شاندیز با اشاره به اینکه فاضلاب شهرستان بسیار نیازمند حمایت است، افزود: هرچند عملیات فاضلاب طرقبه شروع و کد ملی دارد اما شهرستان شاندیز هنوز فاضلاب ندارد و این جزء مشکلات جدی بوده که می‌طلبد اقدامات لازم انجام شود.

وی بیان کرد: امیدواریم طی امسال و سال آینده سیستم فاضلاب طرقبه انجام شود، همچنین توجه به فاضلاب روستایی بسیار مهم است به طوری که برخی مناطق دچار بحران بوده و این یک آسیب محسوب می‌شود.

ضیائی رحیمیان ادامه داد: هرچند در حوزه اشتغال مشکلی نداریم اما نیاز به سرمایه گذاری‌های پروژه‌های بزرگ در حوزه گردشگری داریم.

وی یادآور شد: حفظ وضع موجود و حفاظت از طبیعت برای اینکه گردشگر با آمدن به این منطقه در یک فضای آرامی استراحت کند و برگردد ضروری است، همچنین تولیدات کشاورزی، بخش دام، باغات، تولیدات صنایع‌دستی و به خصوص راه‌های روستایی نیازمند توجه و حمایت بیشتری هستند.

فرماندار طرقبه شاندیز توجه به راه‌های روستایی طرقبه شاندیز را بسیار حیاتی دانست و گفت: امیدواریم طی امسال و ابتدای سال آینده بتوانیم اعتباراتی را برای راه‌های روستایی جذب نموده و شاهد رفع مشکلات باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.