مدیر امور آبفا قوچان گفت: در پی یک پارچه سازی شرکت های آبفا شهری و روستایی حدود ۲۷۶میلیارد ریال اعتبار صرف تامین و توزیع آب در روستاهای این شهرستان شده است.

۲۷۶ میلیارد ریال صرف تامین و توزیع آب در روستاهای قوچان شده است

به گزارش قدس انلاین و به نقل از آب و فاضلاب خراسان رضوی، جواد سعادتی افزود: این مبلغ برای حفر چاه دستگاهی ، لایروبی و حفر گالری ، اجرای خط انتقال ، اتصال به چاه شهری، تعویض شبکه فرسوده و خرید آب کشاورزی و تهیه دستگاه کلر زن در دوسال گذشته در ۳۰ روستا و هشت مجتمع با جمعیت ۴۳ هزار و ۳۷۷ نفر هزینه شده است.
وی با اشاره به خدمات رسانی آبفا قوچان به ۶۶ هزار مشترک روستایی و شهری خاطرنشان کرد : از ۲۳۰ روستا در این شهرستان ۵۴ روستا غیر تحت پوشش بوده و ۵۳ روستا هم فاقد سکنه است.
به گفته وی آب شرب مشترکان شهر قوچان از ۲۷ حلقه چاه و قنات و سد تبارک آباد و مناطق روستایی از ۷۸ حلقه چاه و ۲۴ چشمه تامین می شود.
وی در باره پروژه در دست اجرای خط انتقال آب از سد تبارک آباد به شهر قوچان هم اظهار داشت : تصفیه خانه آب شهر قوچان با اجرای این پروژه از خط اختصاصی انتقال آب برخوردار خواهد شد.
وی یادآور شد: این واحد تصفیه در نتیجه ارزیابی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور موفق به کسب گواهینامه عملکرد برتر در سطح کشور شد.
وی با بیان اینکه کاهش بارش ها و ادامه پدیده خشکسالی بر وضعیت سفره های آبی زیر زمینی به عنوان اصلی ترین منبع تامین آب شرب شهرستان تاثیر منفی داشته است ، فعالیت چاه های غیر مجاز کشاورزی را باعث کاهش آبدهی چاه ها و تشدید کمبود آب در روستاها اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰ روستا در شهرستان قوچان با تانکر سیار آبرسانی می شوند.
"سعادتی"همچنین در باره انتشار خبری در باره وضعیت آب روستای خلکانلو شهرستان قوچان یاداور شد: در سال ۹۳ یک حلقه چاه دستگاهی به عمق ۶۰ متر برای ۱۲۴ خانوار و ۳۴۹ نفر جمعیت روستا حفر شد ولی متاسفانه خشکسالی های اخیر ، افت منابع آبی در سال گذشته و فعالیت چاه های غیر مجاز کشاورزی در حریم چاه آب شرب ، باعث کاهش دبی چاه از ۵ به حدود ۱.۵ لیتر شد که پیش بینی می شود با تلاش آب منطقه ای برای ازمدار خارج شده چاه های غیر مجاز ، توان آبدهی چاه روستا افزایش یابد و به حالت قبل برگردد.
به گفته وی در حال حاضر برای رفع مشکل آب شرب روستا ضمن تنظیم شیرفلکه ها و مخازن ، آبرسانی با تانکر سیار در حال انجام است .
مدیرآبفا قوچان متذکر شد: دهستان سودلانه بر اساس اعلام کارشناسان آب منطقه استان ، دارای سفره آبی ضعیفی است که اخذ پروانه برای حفر یک حلقه چاه سازندی درمنطقه و آبرسانی به صورت مجتمع برای روستاهای آبشوری – مجتمع دیزاوند – خلکانلو – عمارت و... نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.