قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت: موکب فرزندان حاج قاسم از امروز کار خود را در عمود یک (حدود ۲۰۰ متر مانده به عمود یک) آغاز می‌کند و تا آخرین روز پیاده روی فعالیتش را ادامه می‌دهد.

آغاز به کار موکب فرزندان حاج قاسم در مسیر پیاده روی اربعین

به گزارش قدس آنلاین، حسین عبادتی قائم مقام سازمان دانش آموزی در نشست خبری با موضوع فرزندان حاج قاسم گفت: بعد از دو سال کرونایی امسال پیاده روی اربعینی به صورت رسمی و آزادانه برگزار شده است. با توجه به رسالت سازمان دانش آموزی امسال تصمیم گرفتیم در راستای وحدت دانش آموزان کشورهای اسلامی و اتحاد بین دانش آموزان کشورهای اسلامی موکب فرزندان حاج قاسم را راه بیندازیم.

وی افزود: ما در این موکب یک هماهنگ کننده برای سازماندهی دانش آموزان در مراسم پیاده روی اربعین هستیم. معلمان ما در این موکب به زبانی‌های ترکی، عربی، انگلیسی و … مسلط هستند.

قائم مقام سازمان دانش آموزی بیان کرد: دانش آموزانی که در این موکب ثبت نام می‌کنند اطلاعاتشان ثبت می‌شود و بسته‌هایی در اختیار آنها قرار داده می‌شود تا خادم‌های افتخاری باشند و بر روی کوله پشتی‌هایشان نشانی از موکب ثبت می‌شود.

عبادتی بیان کرد: هم برای دانش آموزان مقاطع پایین‌تر و هم بالاتر هدایا و برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است تا از ظرفیت راهپیمایی اربعین برای اتحاد جنبش‌های دانش آموزی کشورهای اسلامی استفاده شود

وی بیان کرد: جریان‌های سیاسی سایر کشورها از هر فرصتی برای سواستفاده به نفع جریان استکبار استفاده می‌شود و ضرورت اتحاد بین دانش آموزان کشورهای اسلامی بیش از پیش شناخته می‌شود.

قائم مقام سازمان دانش آموزی تصریح کرد: در درون کشور برای استقبال از دانش آموزان کشورهای همسایه در آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان موکب‌های ما مستقر شدند و از زائران دانش آموز کشورهای همسایه استقبال می‌کنند. همچنین در ایلام و خوزستان هم برای بدرقه این دانش آموزان موکب هایی مستقر شدند

عبادتی گفت: موکب حاج قاسم در عمود یک مستقر هستند و پیش بینی می‌شود بین ۲ تا ۳ میلیون دانش آموز از کشورهای مختلف در راهپیمایی اربعین حضور داشته باشند.

وی گفت: سازمان دانش آموزی یکی از سازمان‌های پیرو در اقدامات خیرخواهانه است؛ جشن عاطفه‌ها و نهضت مواسات نباید به بازگشایی مدارس ختم شود و باید در تمام سال جاری باشد.

قائم مقام سازمان دانش آموزی بیان کرد: نقش آفرینی سازمان دانش آموزی به عنوان پرچم دار جنبش ملی دانش آموزی در جهان اسلام است، ما نمی‌توانیم این سازمان را صرفاً برای پرکردن اوقات فراغت بدانیم. باید مهارت افزایی و اتصالات با کشورهای همسایه را در وظایف سازمان دانش آموزی بدانیم.

عبادتی تصریح کرد: موکب فرزندان حاج قاسم امسال برای اولین بار راه اندازی شده است، در اعزام دانش آموزان نقشی نداشته ایم و البته نمی‌توانیم هم داشته باشیم.

وی گفت: موکب فرزندان حاج قاسم از امروز کار خود را در عمود یک (حدود ۲۰۰ متر مانده به عمود یک) آغاز می‌کند و تا آخرین روز پیاده روی فعالیتش را ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.