فرماندار تایباد گفت: تاکنون بیش از سه هزار زائر افغانستانی از طریق پایانه مرزی دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

 ورود بیش از سه هزار زائر افغانستانی کربلا از طریق مرز زمینی دوغارون

به گزارش قدس آنلاین، مهدی دونده فرماندار تایباد در جلسه ستاد اربعین این شهرستان که در پایانه مرزی دوغارون برگزار شد، گفت: از تاریخ ۲۲ شهریورماه تا کنون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ زائر افغانستانی برای تشرف به عتبات عالیات کشور عراق، از طریق گذرگاه بین المللی دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران شده اند و مورد پذیرایی قرار گرفتند.

وی افزود: از صبح امروز هم حدود هزار و ۸۰۰ زائر در قالب کاروان وارد کشور شدند که از شهرهای مختلف افغانستان، نظیر هرات و قندهار و مزارشریف به اینجا آمده بودند.

فرماندار تایباد بیان کرد: زائران ورودی در سالن حسینیه شهید سلیمانی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع، از خدمات مختلف رفاهی و پذیرایی بهره‌مند می شوند که توسط نهادهای شهرستانی و مردمی ارائه می شوند.

دونده اظهار کرد: روزانه ۵۰ دستگاه اتوبوس در محل حسینیه شهید سلیمانی جابجایی زوار به مشهد و مرزهای غربی را انجام می دهند.

فرماندار تایباد همچنین خاطرنشان کرد: مبلغ یک میلیارد تومان برای بهسازی، فضاسازی و اقدامات زیرساختی در محوطه و محل سالن مسافری پایانه مرزی دوغارون جهت استقبال از زائران افغانستانی صرف شده است.

دونده ادامه داد: این اقدامات زیرساختی شامل عملیات فنس‌کشی، نصب سایبان در محل ورود، بازسازی سالن مسافری، تفکیک مسیر مسافران و کامیون ها، تهیه پنج دستگاه آبسردکن، بازسازی سرویس های بهداشتی، تامین روشنایی و نصب تابلو و پرچم های سوگواری می شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.