رقیه توسلی خبرنگار روزنامه قدس برای سومین دوره متوالی برگزیده پنجمین "اشکواره فرهنگی و هنری حسینی" شد.

خبرنگار قدس برگزیده "اشکواره فرهنگی و هنری حسینی" شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رقیه توسلی خبرنگار روزنامه قدس با آثار "این طایفه را کیست که نشناسد"، "اشک شیرین ام آرزوست"، "به کسی نسپاری ام، حسین" در این جشنواره شرکت کرد و توانست رتبه سوم بخش "یادداشت و سرمقاله" را کسب و لوح تقدیر جشنواره را از آن خود کند.
بخش رسانه اشکواره پنجم در بخش های گزارش، مصاحبه و مقاله و یادداشت برگزار شده بود.

* ارسال ۳۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره

دبیر پنجمین اشکواره حسینی در آیین اختتامیه این جشنواره در دانشگاه شمال آمل گفت: ۳ هزار و ۵۷۰ اثر از یکهزار و ۱۳۷ هنرمند از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسید که در گستره های ملی، منطقه ای و استانی به رقابت پرداختند.
مهیار کمانگری با اعلام اینکه طی پنج سال حدود ۹ هزار هنرمند با ۲۰ هزار اثر در اشکواره حسینی مشارکت داشتند، خواستار استقرار دبیرخانه دائمی اشکواره حسینی شد.
وی با اعلام اینکه ۷۰ نمایش خیابانی و ۶ هزار عکس در آرشیو جشنواره موجود است، یادآور شد: شعر و داستان های پنج دوره اشکواره قابلیت انتشار کتاب را دارد و از متولیان فرهنگ و هنر می خواهیم در این راه یاری مان کنند.

* برگزاری ۷ جشنواره در اشکواره حسینی

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری ۷ جشنواره در اشکواره حسینی خبر داد و گفت: ۲۹ استان در پنجمین اشکواره حسینی حضور دارند.
حسین جوادی به بازدید ۵ هزار نفر از نمایشگاه اشکواره اشاره کرد و گفت: مازندران مهد هنرمندان علوی است.
وی با اعلام اینکه امروزه زبان هنر می‌تواند در جامعه بسیار اثرگذار باشد و بسیاری از زیبایی‌های دینی، اجتماعی، مذهبی و آیینی را به نمایش درآورد، افزود: همچنین زبان هنر بسیاری از مسائل، مشکلات و معضلات جامعه را می‌تواند نمایان و برای آنها راه حل مؤثر تعریف کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری این رویداد مهم از ۲۸ شهریور تا ششم مهر امسال به میزبانی شهرستان آمل، گفت: هنرمندان آثار خود را در هفت بخش رسانه، تئاتر خیابانی، سرود، نقالی، عکس، شعر و داستان کوتاه با گستره ملی و فراملی در این رقابت مهم شرکت دادند.

*** قدم‌نهادن در مسیر عاشورا سعادت است

همچنین استاندار مازندران در این جشنواره گفت: قدم‌نهادن در مسیر عاشورا سعادت است.
سید محمود حسینی پور در پنجمین اشکواره حسینی در آمل اظهار کرد: حفظ و نگهداری از ارزش ها و مسیر والای عاشورایی توسط هنرمندانی که قدم در این عرصه نهادند، بسیار متعالی است.

وی با اشاره به اینکه جهان معاصر با انفجار اطلاعات مواجه بوده و باید هوشمندانه در این عرصه گام نهیم، گفت: تبیین حوادث عاشورا با بکارگیری ابزارهای فرهنگ و هنر در کنار سایر روش های تبلیغی اتفاق مهمی است و باید توجه ویژه ای به آن شود.
حسینی پور از متولیان فرهنگ و ارشاد که با برگزاری اشکواره حسینی از کسانی که راه امام حسین (ع) را تبلیغ کردند، قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.