۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
کد خبر: 820376

روز گذشته آخرین جلسه تمرین بازیکنان دعوت شده به مینی کمپ برگزار شد. در این بین بودند بازیکنانی که انتظار می رفت کی روش دعوت شان کند؛ اما اسمی از آن ها در فهرست نبود.

قائدی جایگزین سردار مصدوم می شود؟

به گزارش قدس آنلاین، مرحله نخست اردوی تیم ملی با بازیکنان منتخب لیگ برتر، دیروز به پایان رسید و بازیکنان حاضر در مینی کمپ در اختیار باشگاه های شان قرار گرفتند. روز گذشته آخرین جلسه تمرین بازیکنان دعوت شده به مینی کمپ برگزار شد و بازیکنان حاضر آخرین جلسه تمرینی خود را در هفته نخست این ارزیابی برگزار کردند.

علیرضا بیرانوند، سید حسین حسینی، پیام نیازمند، رامین رضاییان، امید نورافکن، مرتضی پورعلی‌گنجی، سامان فلاح، ابوالفضل جلالی، آرمین سهرابیان، مهدی مهدی‌پور، روزبه چشمی، میلاد سرلک، وحید امیری، محمد خدابنده‌لو، محمد محبی و مهدی ترابی ۱۶ بازیکنی بودند که کارلوس کی روش آن ها را به مینی کمپ دعوت کرد و زیر نظر گرفت.

در این بین بودند بازیکنانی که انتظار می رفت کی روش دعوت شان کند اما اسمی از آن ها در فهرست نبود. سعید صادقی و مهدی قایدی دو بازیکن سرخابی که در کمپ های قبلی بودند این بار قلم قرمز روی نام شان خورده بود و همین مسئله باعث شد شایعاتی درباره اعتقاد نداشتن سرمربی تیم ملی به بازی این دو بازیکن مطرح شود.

کی‌روش در فهرست جدیدش نام ۵ استقلالی را قرار داده بود: حسینی، مهدی‌پور، چشمی، محبی و جلالی، بازیکنان استقلال در مینی کمپ بودند و همه درباره چرایی دعوت نکردن از قایدی سوال می کردند آن هم در شرایطی که چندی پیش سرمربی تیم ملی به تعریف و تمجید از ستاره جوان و بوشهری استقلال پرداخته بود. بازیکن ریزنقش آبی‌ها که دو هفته پیش در مجموعه پزشکی-ورزشی پک دیده شد و با دیگر بازیکنان تیم ملی به تمرین پرداخت در مینی کمپ حضور نداشت و همین مسئله نشان از تردید کی روش درباره توانایی های این بازیکن دارد. اما شاید یک اتفاق ناخوشایند برای تیم ملی و سردار آزمون باعث شود کی روش تردید را درباره قایدی کنار بگذارد و او را در فهرست نهایی مسافران قطر قرار دهد.

سردار آزمون، مهاجم باتجربه تیم ملی و باشگاه بایرلورکوزن آلمان، چند روز پیش طی گرم کردن برای حضور در بازی پورتو و بایرلورکوزن از سری مسابقات لیگ قهرمانان اروپا دچار مصدومیت شد. مصدومیت ستاره تیم ملی کشورمان در حالی که کمتر از ۵۰ روز به آغاز مسابقات جام جهانی قطر باقی مانده به اردوی تیم ملی ایران شوک بزرگی وارد کرد و رسانه های مختلف جهان هم به مصدومیت سردار آزمون پرداختند.

هرچند سردار خودش صحبتی درباره وضعیت اش نداشته؛ اما آنتون اسمیرنوف، مدیر برنامه سردار آزمون در مصاحبه با رسانه های روسیه از آخرین وضعیت این بازیکن و رسیدنش به جام جهانی صحبت کرده است.مدیر برنامه مهاجم ایرانی در مصاحبه با سایت «اسپورت ۲۴» روسیه، گفت: باشگاه بایرلورکوزن مدت دوری آزمون از میادین را بین ۶ تا ۸ هفته اعلام کرده است. تشخیص دقیق در این زمینه ممکن نیست ولی پارگی در عضله پای راستش قطعی است.

تاریخ تقریبی بهبودی آزمون طبق برنامه ریزی باشگاه لورکوزن بیستم نوامبر(۲۹ آبان) است. اگر آزمون بتواند از این تاریخ زودتر بهبود یابد به نوعی معجزه شده است.این در حالی است که تیم ملی کشورمان در اولین بازی جام جهانی در تاریخ ۳۰ آبان باید به مصاف انگلیس برود و سوال این جاست آیا کارلوس کی روش ریسک می کند و سردار آزمون را در فهرست نهایی تیم ملی قرار می دهد یا این که بازیکن دیگری را به قطر می برد.

کی روش چند سال پیش و در ماجرای مصدومیت هاشم بیگ زاده بازیکن ملی پوش استقلال در اردوی تیم ملی در اتریش، با وجود پارگی رباط صلیبی او را به جام جهانی برزیل برد هرچند نتوانست از بیگ زاده استفاده کند. حالا هم برخی معتقدند سرمربی تیم ملی، آزمون را حتی اگر به بازی نرسد با خود به قطر می برد؛ اما عده ای دیگر اعتقاد دارند کی روش نسبت به گذشته تغییر کرده و احتمال این که درباره یک بازیکن مصدوم ریسک کند کم است و شاید ترجیح بدهد بازیکنی جوان تر و با انگیزه تر را در فهرست نهایی قرار دهد. اگر این گونه باشد شانس مهدی قایدی ستاره استقلال برای جایگزینی سردار آزمون زیاد است مگر آن که واقعا معجزه ای رخ دهد و سردار زودتر سلامتی اش را بازیابد.

منبع: خراسان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.