اگرچه که نیم‌بها شدن بلیت سینما دوبرابر می‌شود اما در میزان فروش فیلم‌ها تغییر چندانی رخ نخواهد داد. البته شاید این مصوبه باعث شود تا پای افراد جدید به سینما باز شود و اینگونه با بازگشت قیمت‌ها افراد جدید سینما را فراموش نکنند.

نیم‌بها شدن سینما می‌تواند مخاطبین را بیشتر کند اما فروش تغییر خاصی نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته شورای راهبردی اکران اعلام کرد که از چهارشنبه این هفته به مدت دو هفته بلیت سینماهای کشور به‌صورت نیم‌بها خواهد بود. این اقدام در حالی مصوب شده است که سینماها در ایام اخیر به‌خاطر شرایط موجود متضرر شدند و فروش و میزان مخاطبین آنها به‌صورت چشمگیری پایین آمد.

اما آیا این اقدام می‌تواند سینماها را به روزهای قبل بازگرداند و مخاطبین بیشتری به سینما بیاورد؟

قنبری مدیر فروش سینما مگامال که در روزهای گذشته تنها سینمایی بود که فیلم «جنگ جهانی سوم» را اکران کرد، در پاسخ به این سؤال جواب داد که این اقدام تأثیر چندانی در فروش سینما نخواهد داشت اما می‌تواند مخاطبین سینما را افزایش دهد که آنهم شاید چندان تغییری نکند.

او در ادامه دلایل خود را اینگونه شرح داد: اولین علتی که باعث می‌شود تا مخاطبین سینما چندان تغییر نکند، فیلم‌های در حال اکران است که از زمان نمایش آنها تا امروز مدت زمان زیادی می‌گذرد. در حال حاضر فیلم جدیدی در سبد اکران مردم وجود ندارد؛ فیلم‌های در حال اکران نیز توسط سینماروهای ثابت دیده شده است و چیز جدیدی برای تماشای آنها نیست.

این مدیر سینما گفت: در ضمن اگر میزان مخاطبین سینماها دوبرابر هم شود، برای فروش سینما تأثیر چندانی ندارد. زیرا اگر به طور مثال مخاطبین سینما برای هر فیلم در هر روز ۲۰۰ نفر باشد و با نیم‌بها شدن این میزان مخاطب به ۴۰۰ نفر برسد، تأثیری در فروش قیمت ما نخواهد داشت و باز همان میزان فروش قبل را خواهیم داشت.

او بیان کرد که دومین علت عدم تأثیر جدی این مصوبه برای افزایش فروش، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها است. طبیعی است که بخش قابل توجهی از مخاطبین سینما جوانان هستند و حال که دانشگاه‌ها بازگشایی شده‌اند، بخشی از زمان و برنامه آنها صرف دانشگاه می‌شود و کمتر فرصت به سینما آمدن داشته باشند. همچنین محدودیت‌های اینترنت مردم را تا حد قبال توجهی از فضای مجازی دور کرده و همین باعث شده تا مردم بلیت سینماها را که عموما اینترنتی خریداری می‌شود، کمتر می‌خرند.

قنبری اضافه کرد که به‌نظر اگر مدیران سینما با تمهیداتی تهیه‌کنندگانی که فیلم‌های آماده به اکران دارند را تشویق کنند و آنها فیلم‌های جدید به سینما بیاورند، می‌توان شاهد افزایش جدی مخاطبین و فروش سینماها بود.

وی درباره فروش انیمیشن «پسر دلفینی» بیان کرد: این انیمیشن توانست رضایت خانواده‌ها را جلب کند. مردم از اینکه یک انیمیشن باکیفیت که ساخته داخل کشور است و توانسته در خارج از کشور فروش خوبی داشته باشد را می‌بینند، حس خوبی به آنها دست می‌دهد. فروش این اثر نیز مؤید این است که مردم فیلم را دوست داشتند اما متأسفانه شرایط اخیر باعث شد تا فیلم در فروش ضربه بدی بخورد. به‌نظرم نیم‌بها شدن بلیت سینما می‌تواند در فروش این فیلم در آخر هفته برای خانواده‌های ایرانی اثرگذار باشد و شاهد بازگشت خانواده‌ها برای تماشای این انیمیشن در سینماها باشیم.

او در پایان درباره اثر شناور شدن قیمت بلیت‌ها در ماه‌های اخیر گفت که البته این اقدام توانست در فروش فیلم‌ها اثر مثبت داشته باشد زیرا فیلم‌هایی که ظهر و عصر در سینمای ما به فروش می‌رسد قیمت پایینی دارد و باعث می‌شود که فیلم‌هایی که در این سانس‌ها کمتر فروش داشتند، حال به فروش برسد.

صحبت‌های این مدیر سینما نشان می‌دهد در حال حاضر انیمیشن «پسر دلفینی» بهترین گزینه برای بازیابی فروش و مخاطبین سینما است. در کنار آن باید در نظر داشت که اگرچه افزایش مخاطبین با بلیت نیم‌بها در فروش سینما تغییر چندانی حاصل نمی‌کند اما حضور بیش از پیش مخاطبین به سینما می‌تواند سینماروهای جدید را با سینما آشتی بدهد و باعث شود تا افرادی که شاید کمتر به سینما می‌آیند پایشان به سینما باز شده و حتی با بازگشت قیمت بلیت‌ها با حالت عادی خود، سینما را فراموش نکنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.