آیت الله مروی گفت: کار خود را کوچک نبینید. پیغمبر هیچ پاداشی در برابر اینهمه رنج و تلاش و زحمت از شما نمی‌خواهد بلکه فقط «مودت فی لاقربا»میخواهند که این مودت نیاز ماست نه نیاز ائمه اطهار.

تولیت آستان قدس رضوی: ائمه ما مصابیح هستند 

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله مروی، تولیت محترم آستان قدس رضوی در آیین شکرانه خدمت، تقدیر از خدمتگزاران زائران حضرت رضا (ع)، بیان کرد: جمله مهمی عرض میکنم، یکی اهمیت کارتان است، کار خود را کوچک نبینید پیغمبر هیچ پاداشی در برابر اینهمه رنج و تلاش و زحمت از شما نمی‌خواهد بلکه فقط «مودت فی لاقربا»میخواهند که این مودت نیاز ماست نه نیاز ائمه اطهار. اینکه حرم امام رضا صدها هزار زائر داشته باشد و چه درِ حرم بسته باشد و کسی حضور نداشته باشد برای مقام امام رضا فرقی نمی‌کند، ما به کمک امام رضا(ع) احتیاج داریم.

وی افزود: هرکسی زیارت با معرفت انجام دهد بهشت برای او واجب می شود از این روایت ها زیاد داریم و برای ماهیت و اینکه به اینها وصل بشویم و بسوی کمال حرکت کنیم و سعادتمند شویم به ائمه اطهار نیاز داریم. اینهمه ثوابی که در زیارت ها گفته شده برای نیاز ما به ائمه است اگر این پیوند با ائمه و مرکز نور قطع شود تاریک می شویم. ائمه مرکز تولید سعادت هستند باید ارتباط برقرار کنیم تا خوشبخت و عاقبت بخیر شویم. حضرت پیامبر(ص)در مورد مقام ائمه میفرمایند ائمه اطهار حرم هستند، زندگی هستند، برای مردم کسی حیات واقعی و زندگی انسانی و سلوک انسانی می خواهد منشأ آن ائمه هستند. اگر ائمه اطهار را از زندگیمان بگیریم و حذف کنیم زندگیمان تار و تاریک است و در تاریکی هیچ‌کس به مقصد نمیرسد،در روشنایی انسان راه درست و مقصد خود را تعیین میکند شاید چند قدمی بردارد اما به زمین میخورد و از بین می رود. ائمه ما مصابیح هستند،چراغ و روشنایی در تاریکی اند.

مروی ادامه داد: عزیزان کار خود را مهم بدانید و تلاشتان را برای زیارت خوب و مطلوب قرار دهید همه شما در این ثواب ها شریکید. کسی که حرم می آید تحول در آن ایجاد می‌شود و حال خوب پیدا میکند که همه در آن سهیم هستید.

وی بیان کرد: با بهره گیری از آیه و روایات ثواب کار خود را می یابید. پیامبر به حضرت علی (ع) فرمود :علی اگر یک نفر به دست تو هدایت شود پایان کار تو از هر آنچه خورشید بر تو می‌تابد بیشتر است. همه دنیا را در یه کفه ترازو بگذارید ثواب عملی که موجب هدایت کسی میشود را در کفه دیگه و کفه هدایت سنگین تر است. رحمت و لطف امام رضا(ع) شامل همه است و هیچ کسی دست خالی بر نمی‌گردد.

تولیت استان قدس رضوی گفت: همه شما که در امر تسهیل،امنیت، و امکانات زائر سهیم هستید کار شما خیلی ارزش مند و مهم است لذا قدر بدانید و از امام رئوفمان تشکر کنید که توفیق این خدمت را به ما عنایت کردند خودمان را مدیون و بدهکار امام رضا(ع) بدانیم که خادم باشیم برای مهمانان حضرت. اگر نتوانیم امنیت و امکانات زائر را فراهم کنیم توجه مردم برای زیارت کم می شود. هر مقدار تسهیلات و امکانات برای زائز فراهم کنید اقبال و شور زائر بیشتر میشود انشالله که خدا بحق علی بن موسی الرضا توفیقی بدهد تا خادمان خوبی برای زائرانت باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.