رئیس‌جمهور روسیه به همتای ترکیه‌ای خود گفت که ترکیه مطمئن‌ترین مسیر برای تحویل گاز به اتحادیه اروپا است و پیشنهاد ایجاد مرکز (هاب) عرضه در این کشور را مطرح کرد.

روسیه: در مناقصه ساخت نیروگاه هسته‌ای عربستان شرکت می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آلکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه امروز (جمعه) در مصاحبه‌ای گفت، روسیه و عربستان در حال مذاکرات بر سر اجرای پروژه‌های مشترک پتروشیمی در هر دو کشور هستند.

نوواک در مصاحبه‌ای به رسانه الشرق نیوز گفت: ما و شرکت‌های روسیه علاقه‌مند به اجرای پروژه‌های مشترک در حوزه پتروشیمی هم در عربستان و هم در فدراسیون روسیه هستیم.

این مقام ارشد دولت روسیه همچنین عنوان کرد، شرکت انرژی اتمی دولتی روسیه موسوم به "روس اتم" با هدف شرکت در مناقصه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای در عربستان سعودی "اسناد لازم را ثبت خواهد کرد."

این اظهارات مقام روسی در حالی مطرح می‌شود که تصمیم اخیر اوپک پلاس در ضمن موافقت عربستان و روسیه در خصوص کاهش تولید نفت که سبب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی می‌شود، خشم واشنگتن را در پی داشت.

کاخ سفید در پی این اتفاق عربستان را متهم به کمک به روسیه برای کسب درآمد بیشتر و کمتر کردن تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه مسکو کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.