وجود زیرساخت‌های ورزشی، یکی از اصلی‌ترین نیازهای اولیه هر شهر و حتی روستا است؛ چرا که فعالیت‌های ورزشی نقش قابل توجهی در سلامت جامعه داشته و می‌تواند سهم برجسته‌ای در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی به ویژه بین جوانان داشته باشد.

شهروندان درود از کمبود امکانات ورزشی گلایه کردند

بر همین اساس ایجاد سالن‌های ورزشی در شهرها و روستاهای با جمعیت بالا از سال‌ها پیش توسط دولت‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است؛ اما وقفه ایجاد شده در ساخت این اماکن از یک سو و افزایش جمعیت برخی از شهرها موجب شده مکان‌های ورزشی موجود پاسخگوی نیازها نباشند و موضوعاتی چون افزایش هزینه استفاده از این اماکن نیز موجب انتقادات شهروندان شده است.

به عنوان مثال شهر درود با جمعیت حدود ۷هزار نفری دارای یک سالن ورزشی سرپوشیده و یک زمین چمن مصنوعی است و فعالیت‌های ورزشی ورزشکاران این شهر در این دو مکان انجام می‌شود.
این سالن ورزشی سال‌ها پیش توسط تربیت بدنی به نام ورزشکار شهید «سید مهدی حسینی» ساخته شده و دارای سکوی تماشاگران است و رشته‌های ورزشی والیبال، فوتسال، ورزش‌های رزمی و کشتی در دو نوبت بانوان و آقایان در آن انجام می‌شود.
با این توصیف، برخی از ورزشکارانی که در این سالن ورزشی فعالیت می‌کنند، درباره ارائه خدمات آن گلایه دارند.
خانم درودی؛ از ورزشکاران رشته فوتسال می‌گوید: از زمانی که ما فعالیت ورزشی را آغاز کردیم، برای هر نوبت استفاده یک ساعت و نیم از سالن ورزشی، مبلغ ۲۰ هزار تومان پرداخت کردیم تا الان که به حدود ۱۰۰ هزار تومان در هر نوبت رسیده است.
وی با بیان اینکه مربی ورزشی از خارج شهرستان برای تمرین حضور دارد و افزون بر مربیگری هزینه‌های جابه‌جایی را برای ورزشکاران در بر دارد، می‌گوید: از اداره ورزش و جوانان و همچنین از مسئولان می‌خواهیم ما را در انجام فعالیت‌های ورزشی کمک کنند تا با دغدغه کمتری رشته ورزشی خود را دنبال کنیم.
حسینی؛ مربی یک رشته‌ ورزشی با بیان اینکه باید دست به دست هم دهیم تا به منظور موفقیت در عرصه‌های استانی، کشوری و بین‌المللی ورزشکاران را در رشته‌های مختلف ورزشی حمایت کنیم، می‌گوید: در قبال خدماتی که در سالن به ورزشکاران ارائه می‌شود، پرداخت مبلغ‌های بالا برای هر نوبت ورزشی، سنگین است و واقعاً در توان برخی از ورزشکاران نیست.
وی می‌افزاید: ما هر هفته دو نوبت تمرین ورزشی داریم و تمرین‌ها و همچنین مسابقات دوستانه و سایر رقابت‌ها هزینه‌هایی برای ما دارد و از مسئولان انتظار حمایت داریم.
در همین زمینه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان زبرخان می‌گوید: قیمت هر نوبت تمرین در سالن ورزشی درود بر اساس قیمت‌های اعلام شده توسط اداره ورزش و جوانان استان برای سالن‌های ورزشی درجه‌دو که شامل سالن ورزشی درود نیز می‌شود، مبلغ ۷۰ هزار تومان در هر نوبت است.
محسن دهنوی می‌افزاید: در برخی شهرستان‌ها سالن ورزشی مشابه سالن درود را در هر نوبت تا ۱۲۰ هزار تومان دریافت می‌کنند؛ اما ما برای حمایت از ورزشکاران حداقل قیمت را در نظر گرفته‌ایم.
وی ادامه می‌دهد: حضور یک نفر به عنوان مسئول سالن ورزشی برای ساماندهی امور و مدیریت سالن، ماهانه با بیمه و حقوق بیش از ۴ میلیون تومان برای اداره ورزش و جوانان هزینه دارد. پیشنهاد می‌کنیم شهرداری و شورای اسلامی درود حقوق و هزینه‌های مسئول سالن را تأمین کنند تا ما برای هر نوبت از ورزشکاران، تنها ۳۰ هزار تومان دریافت‌کنیم.
وی می‌گوید: در سال جاری به دلیل تأمین روشنایی سالن و ترمیم کفپوش، در دو نوبت مجموع ۲۷میلیون تومان هزینه کرده‌ایم و چنانچه نواقصی باشد، تربیت بدنی آن را بررسی کرده و برطرف می‌کند.
دهنوی می‌افزاید: ما حامی تمام ورزشکاران در همه رشته‌های ورزشی و افرادی که در ورزش‌های همگانی فعالیت می‌کنند، هستیم؛ اما مجبوریم برخی هزینه‌های ورزشی را با کمترین قیمت از ورزشکاران دریافت کنیم تا بتوانیم خدمات بهتری به آنان ارائه کنیم.

خبرنگار: نجم‌الشریعه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.