فرمانده مرزبانی فراجا گفت: هم اینک هیچ مشکل امنیتی قابل ذکری در مرزهای ما با کشور افغانستان وجود ندارد و ۲ کشور در کمال آرامش اقدامات و مراودات خود را انجام می‌دهند.

هیچ مشکل امنیتی در مرز با افغانستان وجود ندارد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از مرزبانی خراسان رضوی، سردار احمدعلی گودرزی در جریان بازدید از مرز تایباد و دوغارون استان افزود: طبق بازدید میدانی صورت گرفته از پاسگاهها و یگانهای مرزی شرق کشور، واحدهای مرزی نسبت به گذشته ارتقا یافته و امنیت مرزها پایدار است.

وی خاطرنشان کرد: درجاهایی هم که نیاز به مذاکره با افغانستان باشد، جلسات و هماهنگی ها ی لازم از نظر دیپلماسی برگزار می شود.

فرمانده مرزبانی فراجا افزود: هم اینک مرزنشینان کشور در نقاط صفر مرزی هم به کشاورزی و دامداری مشغول هستند و مرزنشینان همیشه پشتیبانی بی دریغی از مجموعه مرزبانانی کشور دارند.

وی اضافه کرد: طبق مذاکرات صورت گرفته با استانداران خراسان های رضوی و جنوبی مقرر شده زیر ساخت ها و امکانات زیست محیطی بهتری برای مرزنشینان فراهم شود.

وی تاکید کرد: هم اینک امنیت مرزها در جنوب شرق امنیت قابل اتکا، اطمینان و پایداری است، تبادل اطلاعات و جلسات هم اندیشی و همفکری نیز برای بهبود بازارچه های مرزی به صورت روزانه و هفتگی با کشور افغانستان برگزار می شود.

فرمانده مرزبانی فراجا ادامه داد: انسداد مرزها نیز با سرعت و در ابعاد مختلف هوشمند سازی، انواع حسگرها، هلی شات، پهپاد، سیستم های الکترونیکی- اُپتیکی در حال انجام است و جایی که نیاز به دیوارکشی و فنس باشد، این اقدام با نظرات کارشناسی انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.