مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: صادرات و ترانزیت کالا در نیمه نخست سال جاری از این منطقه، در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۷۰ درصد و از حیث ارزش ۴۵ درصد رشد داشته است.

افزایش ۷۰ درصدی صدور کالا از منطقه ویژه اقتصادی سرخس

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا کلایی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۲۸ هزار و ۵۹۱ تن کالا به ارزش ۲۵۰ میلیون و ۸۷ هزار و ۱۶۵ دلار از طریق منطقه ویژه اقتصادی سرخس به خارج از کشور صادر و یا ترانزیت شده است.

وی گفت: در این بازه زمانی ۱۲ هزار و ۹۸۳ تن کالا نیز به ارزش ۹۸ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۴۸۸ دلار از طریق مبادی منطقه ویژه سرخس وارد کشور شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در رابطه با تنوع کالاهای صادره و ترانزیتی در نیمه نخست امسال گفت: در این مدت انواع مصالح ساختمانی، هیدروکربن ها، مواد غذایی، میلگرد، مواد پتروشیمی و مواد شوینده و بهداشتی از جمله اقلام صادراتی یا ترانزیتی بوده است.

کلایی اظهار داشت: اقلام صادراتی از این منطقه ویژه در قیاس با زمان مشابه پارسال، از نظر تنوع اقلام ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از ابتدای آبان ماه ۱۴۰۱ تمامی فعالیت های گمرکی قابل ارائه در سرخس در منطقه ویژه اقتصادی تجمیع می‌ شود و فرایند خدمات رسانی گمرک مرز سرخس از طریق در ورود و خروج انجام می شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس اضافه کرد: مرزهای زمینی و ریلی سرخس قابلیت عبور سالانه ۱۵ میلیون تن کالا را دارد که این ظرفیت ترانزیت با ورود سرمایه گذاران چینی و روسی و ارتباط ترانزیتی با کشورهای حوزه خلیج فارس، در ۲ سال آینده محقق خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.