به گفته مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان، نانو کیت‌های استخراج DNA و RNA برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفولانزا در کمترین زمان را به بازار عرضه کرد.

تشخیص ۳ ساعته آنفلوآنزا و ایذر با نانوکیت‌های ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از ستاد نانو، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: در حال حاضر اغلب آزمایشگاه‌های کشور برای غربالگری و استخراج DNA و RNA از روش‌های زمان‌بر و پرهزینه استفاده می‌کنند ولی کیت‌های استخراج DNA و RNA ما ۷۰ درصد نسبت به کیت‌های خارجی ارزان‌تر بوده و با سرعت بالایی می‌تواند فرآیند استخراج را انجام دهد.

وی با بیان اینکه در تولید این کیت هیچ وابستگی به خارج از کشور نداریم، اظهار کرد: با استفاده از این کیت‌های نانویی مغناطیسی، زمان انجام آزمون از گرفتن نمونه تا ارائه نتایج به کمتر از ۳ ساعت کاهش یافته است. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفولانزا قابل استفاده است.

به گفته مدیر عامل این شرکت، تولید انواع نانومواد چون نانوذرات طلا و نانولوله‌های مغناطیسی از دیگر دستاوردهای این شرکت است که تاکنون ۴ گواهی نانومقیاس نیز دریافت کرده است.

دزفولی با بیان اینکه تمامی محصولات تجاری‌سازی شده این شرکت با برند تخصصی AMINBIC به بازار ارائه می‌شود، یادآور شد: ما در این شرکت با بکارگیری توان و دانش بومی، موفق به طراحی و تولید کیت‌های مغناطیسی استخراج نوکلئیک اسیدها شدیم و در مسیر توسعه و پیشرفت محصولات خود، روابط نزدیکی با بسیاری از دانشگاه‌های مطرح تحقیقاتی، آزمایشگاه‌های ملی و شرکت‌های نوآور ایرانی داریم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.