طلا در معاملات امروز ۱۰ دلار و ۲۱ سنت کاهش قیمت یافت و هر اونس ۱۶۴۷.۴۸ دلار فروخته شد.

کاهش بیش از ۱۰ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از رویترز، قیمت طلا با وجود افزایش ۱.۸ درصدی در روز گذشته، در معاملات امروز به علت تقویت ارزش دلار کاهش قیمت یافت.

همچنین از بین رفتن امید به اینکه فدرال رزرو آمریکا در اواخر سال موضع کمتر تهاجمی در سیاست های پولی اتخاذ کند، موجب کاهش بیشتر قیمت ها شد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۰ دلار و ۲۱ سنت کاهش قیمت یافت و ۱۶۴۷.۴۸ دلار فروخته شد.

ارزش شاخص دلار ۰.۴ درصد افزایش یافت و از جذابیت طلا برای خریداران خارجی کم کرد. در عین حال، سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری نسبت به رکورد ۱۵ ساله که در روز جمعه ثبت شد، پایین تر آمد.

مت سیمپسون، تحلیلگر سیتی ایندسک، گفت: «من فکر نمی کنم طلا هنوز از محدوده خطر خارج شده باشد.»

وی افزود، نوسانات طلا به آمار و سرنخ های فدرال رزرو در نشست بعدی این بانک در مورد نرخ بهره بستگی دارد.

انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه نوامبر خود، نرخ بهره را ۰.۷۵ درصد دیگر افزایش دهد اما برخی از مقامات با این کار ابراز مخالفت کرده اند.

ماری دالی، رئیس فدرال رزرو سان فرانسیسکو در روز جمعه گفت، بانک مرکزی نباید اقتصاد را در وضعیت رکود قرار دهد و اکنون زمان این است که در مورد کند کردن سرعت افزایش نرخ بهره صحبت کنیم.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون در بحبوحه افزایش نرخ بهره که هزینه‌های نگهداری طلا را بالا برد، بیش از ۹ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

سیمپسون افزود: «اگر بانک مرکزی آمریکا همچنان به سیاست خود ادامه دهد و نرخ تورم افزایش یابد احتمالا قیمت طلا در سال آینده در محدوده ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ دلار بماند.»

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز جمعه ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۲۸.۱۰ تن رسید.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.