تربت‌حیدریه - ایرنا - نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی نیروگاه برق راشد این شهرستان در تامین انرژی پایدار خراسان رضوی موثر و محرک تحول‌آفرینی صنعت در این استان است.

نماینده مجلس: نیروگاه برق تربت‌حیدریه محرک تحول‌آفرینی صنعت در خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، محسن زنگنه روز سه‌شنبه در جمع مسوولان دستگاههای اجرایی تربت حیدریه همزمان با سفر وزیر نیرو به این شهرستان اظهار داشت: احداث نیروگاه برق راشد تربت حیدریه کار بزرگی است که وزیر نیرو نقش مهمی در تکمیل آن دارد و قرار است در آینده نزدیک با حضور رییس جمهوری مورد بهره برداری رسمی قرار گیرد.

وی بیان داشت: صنایع خراسان رضوی طی سالهای اخیر رشد و توسعه مورد انتظار را نداشتند که یکی از دلایل آن کمبود برق مورد نیاز آنها بود و در چنین شرایطی افتتاح نیروگاه راشد تربت حیدریه در رشد صنعت و افزایش توان تولید را در بردارد.

زنگنه به قرار گرفتن تربت حیدریه در محور جاده ابریشم و توانمندیهای کشاورزی آن اشاره و خاطر نشان کرد: راه اندازی نیروگاه برق تربت حیدریه در سایر حوزه های اقتصادی منطقه هم اثرگذار است، چرا که فقط یک مورد آن امسال خاموشی ها به پسته کاران خراسان رضوی ضربه زیادی وارد کرد.

عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی راشد تربت‌حیدریه در سال ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار با هدف تامین برق پایدار خراسان و نیز ایجاد زمینه صادرات به کشورهای همسایه آغاز شد.

تربت حیدریه علاوه بر قرار گرفتن در کریدور اقتصادی و تجاری دارای توانمندیهای مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی است و در تولید برخی محصولات همچون ابریشم، زعفران، پسته و گندم مقام اول کشور یا خراسان رضوی را در اختیار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.