۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 822329

سفر ۲ روزه علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم به قم و برنامه های اجرا شده او تاکنون دارای حاشیه هایی بوده است.

حاشیه‌های سفر بهادری جهرمی به قم

به گزارش قدس آنلاین، بهادری جهرمی شامگاه دوشنبه در بدو سفرش به قم در جمع دانشجویان دانشگاه قم در خوابگاه حاضر شد و به گفت و گو و خوش و بش با آنان پرداخت.

او در این بازدید شنوای انتقادها و پیشنهادهای دانشجویان از عملکرد دولت و در مورد اعتراضات اخیر در کشور نیز پاسخگوی مطالب دانشجویان شد.

حاشیه‌های سفر بهادری جهرمی به قم

حاشیه‌های سفر بهادری جهرمی به قم

با توجه به این که روز گذشته رئیس دانشگاه قم از سوی وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری تغییر پیدا کرده بود شایعاتی در برخی سایت های خبری و فضای مجازی قم منتشر شد که سخنرانی بهادری جهرمی در دانشگاه قم لغو شده است.

یکی از کانال های خبری پرمخاطب قم در این زمینه نوشت: بسیج دانشجویی دانشگاه قم اعلام کرده به دلیل آنکه رئیس این دانشگاه تغییر یافته و هنوز در محل دانشگاه مستقر نشده است و به دلیل لزوم حفظ شأنیت جایگاه سخنگوی دولت، برنامه سخنرانی علی بهادری جهرمی که قرار بود ساعت ۹ صبح روز سه شنبه در تالار شیخ مفید دانشگاه قم با حضور دانشجویان این دانشگاه با موضوع عملکرد دولت سیزدهم در ۱۵ ماه اخیر برگزار شود لغو شده است.

با وجود این شایعات سخنرانی بهادری جهرمی صبح امروز سه شنبه در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود.

در حالی که سالن محل برگزاری سخنرانی بهادری جهرمی حدود 800 نفر ظرفیت داشت پیش از آغاز سخنرانی او، هر دو طبقه سالن مملو از جمعیت شده بود و ده ها تن از دانشجویان سرپا مشغول گوش دادن به سخنان سخنگوی دولت بودند که بهادری جهرمی در لابلای سخنانش از افراد ایستاده خواست حتی برای حضور در ادامه سخنرانی، به روی سِن بیایند.

بهادری جهرمی در همان ابتدای سخن برای اطمینان خاطر دانشجویان پشت تریبون اعلام کرد که شخصا هر گونه مشکل احتمالی که ممکن است به هر نحوی برای سوال کنندگان پیش بیاید را پیگیری می کنم و هیچ کس از سوال و موضوعی که میخواهد مطرح کند ترسی به دل راه ندهد.

وی در ادامه از رویکرد دولت از گفت‌ و گو با مردم سخن گفت و تاکید کرد که دولت عزمی مصمم برای برچیده شدن دیوارهای فاصل بین دولت و مردم دارد.

سخنگوی دولت در ادامه با صبر و روی گشاده به سئوالات دانشجویان که تقریبا وقت را اختصاص به سئوالات دانشجویان منتقد داده بودند، پاسخ داد.

در برخی مواقع شعارهای عده ای اقلیت اما پر سر و صدا سبب می شد تا سخنگو سخنش را مدتی متوقف یا با صدایی بلند صحبت کند.

برخی دانشجویان حاضر در تالار شیخ مفید دانشگاه قم شعارهای ساختارشکنانه نیز سر می دادند که بهادری جهرمی با روی باز از آنها استقبال می کرد و معتقد بود ریشه بسیاری از اعتراض ها در عدم گفت‌ و گوی ادواری بین مردم و مسئولان و همچنین دیکتاتوری رسانه های معاند و سوء مدیریت های داخلی چند سال گذشته باید جست و جو کرد.

سخنرانی سخنگوی دولت که ساعت 9:10 آغاز شده بود تا ساعت 11:30 به طول انجامید که لحظات پایانی آن ملتهب تر از ابتدای آن بود و اقلیت پر سر و صدا، با شعارهای ساختار شکنانه فضای گفتگو را ملتهب کردند.

سخنگوی دولت نیز مدام از دانشجویان درخواست می کرد که شأن دانشگاه را حفظ کرده و دو طرف به یکدیگر توهین نکنند.

در حالی که خبرنگار اعزامی از صدا و سیمای تهران قصد مصاحبه با یکی از دانشجویان معترض را داشت عده ای دیگر با سر دادن شعارهایی مانع از انجام گفتگوی آن خبرنگار با دانشجویان شدند.

پس از خروج بهادری جهرمی از سالن جلسات، در محوطه دانشگاه نیز دو طرف شعارهایی سر دادند که منجر به برخی درگیری های فیزیکی نیز شد که با همکاری دانشجویان در زمان کوتاهی مدیریت شد.

با خداحافظی سخنگوی دولت از جمع دانشجویان، عده ای از دانشجویان که تعداد آنها حدود صد نفر بودند با سر دادن شعارهای متداول این روزها، به سمت سلف دانشگاه حرکت کرده و پس از مقاومت مسوولان غذا خوری با شکستن شیشه درب سلف به صورت مختلط وارد فضای غذا خوری شدن که در نهایت با غذا در محوطه بیرونی دانشگاه توزیع و صرف شد

گفتنی است از زمان حضور دانشجویان در سلف تا توزیع غذا بیش از یک ساعت به طول انجامید.

حاشیه‌های سفر بهادری جهرمی به قم

در پایان این مراسم تعداد محدودی از دانشجویان با یکی از خبرنگاران درگیر شدند که این درگیری منجربه مصدومیت این خبرنگار شد و ایشان به بیمارستان منتقل شد.

حاشیه‌های سفر بهادری جهرمی به قم

پایان بخش برنامه های بهادری جهرمی در قم حضور در دبیرستان امیرکبیر قم و گفت و شنود با دانش آموزان این مدرسه بود.

بهادری جهرمی که در فاصله سال های ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸ بخشی از دوران دبستان خود را در مرکز آموزشی امیرکبیر قم گذرانده است ساعتی را کنار دانش آموزان مقطع متوسطه امیرکبیر بود و ضمن اجرای یک بازی، هماهنگ بودن همه بخش های کشور با یکدیگر برای دستیابی به اهداف را متذکر شد.

حاشیه‌های سفر بهادری جهرمی به قم

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.