شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان عید کریسمس را در انگلیس به هم زد.

آنفلوآنزا عید کریسمس انگلیس را به هم زد

به گزارش قدس آنلاین، شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در انگلیس باعث شد دولت طرح جدیدی را برای برنامه های کریسمس اعلام کند.

در پی شیوع این بیماری در انگلیس اتحادیه‌های مرغداران از دولت خواسته بودند تا برنامه جدیدی اعلام کند زیرا ادامه شیوع بیماری می‌توانست برای کل ماکیان این کشور خطرناک باشد.

در برنامه جدیدی که دولت انگلیس به درخواست اتحادیه های مرغداران اعلام کرده قرار است پیش از آغاز عید کریسمس بوقلمون در کشتارکارگاه ها سلاخی شده و در سردخانه ها ذخیره سازی شده و در زمان نیاز به مردم عرضه شود.

علاوه بر آن گفته شده است که گوشت تازه برای افرادی که بخواهند خریداری کنند عرضه شود به گفته اتحادیه مرغداران انگلیس اگرچه این روش برنامه های کریسمس مردم را تحت تاثیر قرار می دهد، چراکه آنها به کشتار بوقلمون زنده عادت کرده اند اما مانعی برای شیوع بیماری ویروسی خطرناک و مسری می شود.

بر اساس گزارش رویترز در حال حاضر انگلیس از ابتدای سال جاری با ابتلای ۲۰۰ مورد به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بزرگترین ابتلا به این بیماری را تجربه کرده و میلیون ها پرنده را برای جلوگیری از شیوع این بیماری جمع‌آوری کرده است.

وزارت کشاورزی انگلیس اعلام کرده است که همه پرورش دهندگان مرغ، اردک و غاز پیش از عید کریسمس آنها را کشتار و فریز کنند و در ۲۹ نوامبر تا ۳۱ دسامبر به مردم عرضه کنند.

منبع: مشرق

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.