مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم در مشهد برگزار شد.

خروش مردم مشهد در تشییع شهدای شاهچراغ/ شهدای شیراز بر دستان مردم به پابوس حضرت رضا(ع) رفتند

به گزارش قدس آنلاین خراسان، مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز عصر شنبه با حضور اقشار مختلف مردم در مشهد آغاز شد.

این مراسم با صلوات خاصه امام رضا(ع) و سرود ملی کشورمان در میدان بسیج آغاز شد.

از خون جوانان حرم لاله دمیده

در طول مسیر میدان بسیج تا حرم مطهر رضوی مردم در حال سردادن شعار حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست، الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر منافق و یا حسین(ع) هستند.

شرکت کنندگان که عکس‌هایی از شهدا چون سردار شهید قاسم سلیمانی را نیز در دست دارند با سردادن شعارهایی چون لبیک یا حسین، براستواری خود در مسیر مقاومت تاکید وبیعت خود را با آرمانهای شهدا و امام شهدا (ره) تحت منویات رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای مد ظله العالی اعلام می کنند.

خروش مردم مشهد در وداع با شهدای شیراز

خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا(ع) تماما مملو از جمعیت بوده و در مسیر تشییع پیکر شهدا حاضرین با نور تلفنهای همراه خود جلوه ای دیگر به این فضا بخشیده اند و گنبد و بارگاه حرم ملکوتی رضوی هم چون خورشید فروزانی در حال تلالو در فضای شهر مشهد است.

آستان مقدس رضوی پذیرای شهدای حرم برادر امام رضا(ع)

پیکرهای شهدا پس از طی مسیر تشییع، با استقبال خادمین وارد صحن جامع رضوی شد تا مراسم اقامه نماز بر پیکرهای شهدا با حضور گسترده مردم مشهد برگزار شود.

اقامه نماز بر پیکر شهدا توسط نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی

در این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور خیل عظیم زائران، مجاوران و خانواده معظم شهدا برگزار شد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بر پیکر شهدا نماز اقامه کرد و پیش از اقامه نماز نیز تشییع‌کنندگان‌ با سر دادن شعارهایی انزجار خود را از کفار و استکبار جهانی اعلام داشتند.

وداع با شهیدان شاهچراغ در جوار علی بن موسی‌الرضا(ع)

طبق برنامه اعلام شده پیکرهای شهیدان پس از اقامه نماز برای برگزاری آیین وداع و حضور زائران وارد حرم رضوی شد و پس از آن برای برگزاری مراسم تدفین به زادگاه خود باز خواهند گشت.

منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.